Hej. Har en Automower 310. Hade hemma en stubbfräsning firma för ett par veckor sen, drog upp slingan på varsin sida stubbe, skulle igår koppla ihop ändarna då blinkade laddaren blått och ingen slingsignal kom upp. Letade och bytte vid ett misstänkt brott, efter det lyser inte laddstationen. Åkte ner till laddstation och transformator till min bror som har likadan. Då funkade våran transformator i hans laddare, men hans transformator i min laddare så lös det inte heller. Är det kretskortet i laddaren tro?
Hej hopp 1907 skrev:
Hej. Har en Automower 310. Hade hemma en stubbfräsning firma för ett par veckor sen, drog upp slingan på varsin sida stubbe, skulle igår koppla ihop ändarna då blinkade laddaren blått och ingen slingsignal kom upp. Letade och bytte vid ett misstänkt brott, efter det lyser inte laddstationen. Åkte ner till laddstation och transformator till min bror som har likadan. Då funkade våran transformator i hans laddare, men hans transformator i min laddare så lös det inte heller. Är det kretskortet i laddaren tro?
Där är kretskortet, någon som ser något fel?
Omöjligt att avgöra fel från bilden. Rent krasst är kortet defekt så är det ett nytt som gäller, har ej sett någon som har fixat dessa kort genom byte av komponenter.
Att det blir avbrott på slingan ska inte slå ut och döda hela kortet imho.
Ett långskott är att du testar klipparen med kort och slinga inkopplat, det kan finnas en teoretisk chans att den flerfärgade dioden är kass, och kan ej visa fast grönt sken.
Att det blir avbrott på slingan ska inte slå ut och döda hela kortet imho.
Ett långskott är att du testar klipparen med kort och slinga inkopplat, det kan finnas en teoretisk chans att den flerfärgade dioden är kass, och kan ej visa fast grönt sken.
Klipparen visar slingfel. Ska pröva med en kort slinga precis vid laddstationen för och se. Trodde alltid laddstationen lös något, men en bekant trodde att har den ingen slingkontakt alls så lyser ej lampan
Det var faktiskt slingfel. Prövade med ett par meter kabel och satte i laddaren så då lös den grönt. Så drog ny kabel en bra bit där jag misstänkte brott, så funkar allt igen!
Klicka här för att svara