352 läst ·
3 svar
352 läst
3 svar
Funkar någon gräsklippare faktiskt bra på fuktigt gräs?
Är det bara jag, eller klumpar sig gräset helt galet just nu?
Det har ju inte direkt ösregnat, men gräsmattan är ändå fuktig hela tiden. Varje gång jag klipper så sätter klipparen igen, och efteråt ligger det gräsklumpar lite överallt. Börjar ärligt talat tröttna på att behöva stanna och skrapa bort blött gräs från undersidan hela tiden.
Är det någon som har en klippare eller robotgräsklippare som faktiskt klarar fuktigt gräs utan allt det här krånglet?
Det har ju inte direkt ösregnat, men gräsmattan är ändå fuktig hela tiden. Varje gång jag klipper så sätter klipparen igen, och efteråt ligger det gräsklumpar lite överallt. Börjar ärligt talat tröttna på att behöva stanna och skrapa bort blött gräs från undersidan hela tiden.
Är det någon som har en klippare eller robotgräsklippare som faktiskt klarar fuktigt gräs utan allt det här krånglet?
Jag tycker inte att det varit något större problem vare sig för Husqvarna eller Luba. Klipper man tillräckligt ofta blir det ju väldigt lite "klump" tycker jag. Visst får jag krafsa bort gräs på undersidan ibland, men inget som stört funktionen.
Är jag tvungen att klippa fuktigt gräs slår jag över till uppsamling istället för att bara finfördela.
Har två Honda HRX och de har en spak för det, man kan även välja så att en del finfördelas och resten hamnar i uppsamlaren.
Har två Honda HRX och de har en spak för det, man kan även välja så att en del finfördelas och resten hamnar i uppsamlaren.
Klicka här för att svara