Hej !

Har cirka 300 kvm gräsmatta på sommarstället Öland, skymmande träd och dålig mobiltäckning. Vad för robotgräsklippare ska man satsa på ?
 
Hurdana marförhållanden? Slätt och fint? Brant eller plant?
 
F fiskbuggaren skrev:
Hurdana marförhållanden? Slätt och fint? Brant eller plant?
Skulle säga slätt och fint, plant. Finns en liten förhöjning där gårdspumpen till vattenhålet är. 2,5x2,5 kvm.
 
Om du inte har massor av planteringar och träd och grejer låter det som att du kan köra nästan vad som helst. Kanske till och med minst krångel med fysisk gränskabel.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Om du inte har massor av planteringar och träd och grejer låter det som att du kan köra nästan vad som helst. Kanske till och med minst krångel med fysisk gränskabel.
Tack, tänkte köra med någon som behöver kabel
 
  • Gilla
fiskbuggaren
  • Laddar…
Kabel är väl fortfarande mer prisvärt, men jag kollade täckningskartan i appen för min kabelfria klippare och den säger att det är full täckning på hela Öland. Som sagt är det ekonomiskt nog bättre att väja en med kabel, men du måste inte göra det pga dålig mobiltäckning.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Kabel är väl fortfarande mer prisvärt, men jag kollade täckningskartan i appen för min kabelfria klippare och den säger att det är full täckning på hela Öland. Som sagt är det ekonomiskt nog bättre att väja en med kabel, men du måste inte göra det pga dålig mobiltäckning.
Vad har du för klippare?
 
Jag har en Mammotion Luba 3, men det är nog overkill för 300 kvm gräsmatta med snälla förutsättningar.
 
Hep Hep skrev:
Jag har en Mammotion Luba 3, men det är nog overkill för 300 kvm gräsmatta med snälla förutsättningar.
Känns så
 
Jag köpte yuka mini 2 1000. Har inget behov av 1000 m2 då min tomt är drygt 600kvm och då inräknat huset. Men den versionen har lidar så man slipper slingan och RTK. Och det fungerar faktiskt riktigt bra. Den mappar tomten perfekt.

Jag har inte haft den mer än några dagar så long term review kan jag inte ge. Jag skulle önska den gick lite närmare kanter.
 
  • Gilla
Tango Lima
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.