420 läst ·
9 svar
420 läst
9 svar
Vad för robotgräsklippare rekommenderas
Hej !
Har cirka 300 kvm gräsmatta på sommarstället Öland, skymmande träd och dålig mobiltäckning. Vad för robotgräsklippare ska man satsa på ?
Har cirka 300 kvm gräsmatta på sommarstället Öland, skymmande träd och dålig mobiltäckning. Vad för robotgräsklippare ska man satsa på ?
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Hurdana marförhållanden? Slätt och fint? Brant eller plant?
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Om du inte har massor av planteringar och träd och grejer låter det som att du kan köra nästan vad som helst. Kanske till och med minst krångel med fysisk gränskabel.
Kabel är väl fortfarande mer prisvärt, men jag kollade täckningskartan i appen för min kabelfria klippare och den säger att det är full täckning på hela Öland. Som sagt är det ekonomiskt nog bättre att väja en med kabel, men du måste inte göra det pga dålig mobiltäckning.
Vad har du för klippare?Hep skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 208 inlägg
Jag köpte yuka mini 2 1000. Har inget behov av 1000 m2 då min tomt är drygt 600kvm och då inräknat huset. Men den versionen har lidar så man slipper slingan och RTK. Och det fungerar faktiskt riktigt bra. Den mappar tomten perfekt.
Jag har inte haft den mer än några dagar så long term review kan jag inte ge. Jag skulle önska den gick lite närmare kanter.
Jag har inte haft den mer än några dagar så long term review kan jag inte ge. Jag skulle önska den gick lite närmare kanter.
Klicka här för att svara