johnjensen
johnjensen: Nu då det är höst så är mitt betyg Nja, tror faktiskt jag ångra mitt köp. För mycket pill för att det ska fungera. Och ska man underhålla den så vill den inte fortsätta där den slutade utan det blir same old story again. Dvs att en viss del är riktigt finklippt medan resten får jag ta manuellt. Rekommenderar inte produkten till stora gräsmattor 1000-2000 kvm. Är man bortrest så
6 svar · 3,8k läst
·
N
Nånsin: Jag svarar själv min fråga, ifall någon annan är intresserad. Jag lämnade in klipparen på felsökning och det visade sig vara fel på moderkortet, vilket jag befarade. Jag fick dock erbjudande om ett begagnat moderkort för ca halva nypriset och då tyckte jag att det var värt att renovera den gamla klipparen och förhoppningsvis få det att gå minst en säsong till.
1 svar · 699 läst
Fotokillen
Fotokillen: Bra länk hade ett kort att träna på och dom var inte det lättaste att löda bort med grejerna jag hade så klippte av benen och se på fam den klipper Nu skall jag bara kolla vilken av mina vänner som har utrusning att byta den lille fan
9 svar · 574 läst
·
T
Tord 54: Hej har en Worx landroid som displayen bara visar vitt ljus inga siffror eller text. Kan knappcellbateriet påverka detta Klippare är köpt 2017
0 svar · 249 läst
Tomture61
Tomture61: [citat] Klipparen har svårt med roaming har jag tolkat det som . Detta från andra användare . Därav egen antenn med eget SSID .
2 svar · 506 läst
E
etompau: Kolla i klipparens meny enl. punkt 2. Vet ej om detta finns i just din modell. https://www.husqvarna.com/se/support/husqvarna-self-service/skydda-grasmattan-med-automower-frostvakt-alternativ-ka-70060/#Frost_Guard_with_sensor
29 svar · 4,2k läst
·
E
Elpelle69: [citat] Troligen slinggivaren i klipparn som kontakten håller på o lossna. Enkelt o kontrollera! Av med kåpan lossa laddkabeln innanför gummitätningen. Skruva loss alla Torxskruvar( kanske16st?) öppna upp överdelen o lossa flatkabeln till den samma. Kontrollera den lille kabeln som går från frontgivaren (röd liten kontakt) lossa o sätt tillbaka där samt lika dant i andra änden på
3 svar · 644 läst
M
Modee: Hej, jag blir tacksam om någon vet vad felet kan vara.🙏
0 svar · 373 läst
·
F
Festlund: [citat] Tro mig, ibland får man leta ihjäl sig. 😅👍🏻 Jag tycker verktyget man kopplar på slingan som spelar en signal och så går man och letar tills ljudet försvinner fungerar bra för grov felsökning. Finns på t.ex. Kjell, ClasOhlson etc. Räddade mig två gånger hittills från att i frustration gräva upp hela slingan 😅😅
3 svar · 648 läst
K
Kicken: Klipparen fick ännu ett konstigt betende, den hittade inte in i laddstationen "Laddstation blockerad". F-slingan hade värde 0 i displayen, båda slignorna i laddstationen var hela, bytte kretskortet i laddstationen, ingen förbättring 😢 Sen bytte jag slingsensorkortet inne i klipparen (det var faktiskt lite ärgat), det fixade både upstartsproblemet och dockningsproblemet!
1 svar · 705 läst
trädgårdsinger
trädgårdsinger: [citat] Appen fungerar perfekt i allt övrigt. Jag kan följa roboten på kartan, och appen säger till om något händer med den. Men kanske jag ska avinstallera den... Väntar lite bara, jag kanske gör fel.
2 svar · 522 läst
·
R
rollo69: Hej [citat] Är det dom två kablarna som går från moderkortet till kåpans kort ?
25 svar · 27,4k läst
Andyed
Andyed: [citat] Hittade till slut att batterierna var dåliga. Tog bara några dagar tills det var låg spänning och gick inte ladda ner. Bytte dem och har funkat perfa sen dess.
4 svar · 691 läst
R
rollo69: [citat] Jag köpte nya batterier,går ca 2 timmar nu !
11 svar · 5,1k läst
anders07
anders07: [citat] Det står "recharge by Aug 2026" på etiketten såg jag...
6 svar · 1,9k läst
Alaw2006
Alaw2006: [citat] testa med att tvångs ladda batteriet. ta ut batteriet sen koppla med el sladd + mot + och - mot - på själva pinnarna som sticker ut från ladd stationen. det räcker med att du laddar den i ca halvtimme.
25 svar · 22,9k läst
·
E
etompau: Som sagt, det är inte så svårt att lägga ner begränsningskabeln, men är det ett absolut krav att du inte ska ha en sådan klippare? Vill du satsat "säkert" så kolla på Husqvarnas maskiner. Ett märkesnamn där det finns tillgång till support och reservdelar. Automover 310E kan vara lämplig, kräver täckning från WIFI inom klippområdet, har du inte det, så tillkommer det en sk.
2 svar · 566 läst
Roga1337
Roga1337: Blått sken är pga begränsningskabeln. https://help.liljekvists.com/article/60038/lampan-i-laddstationen
14 svar · 25,8k läst
G
ggustaff: [citat] Jag tror det försvann efter någon uppdatering eller att jag installerade om stationen
69 svar · 16,7k läst
·
Bönhas
Bönhas: [citat] 👍 Låter som en god idé. För det första tror väl ingen att man gjort det. För det andra kanske robotgräsklippestöldligorna inte är etablerade på ön i fråga? En riskavvägning.
8 svar · 752 läst
E
etompau: Märkligt att det inte funkade med 2,5 mm2 kabel. Resistansen minskar med en sådan till 1,4 ohm jmf med 2,3 för 1,5 mm2 vid 200 m kabel, inget som borde påverka.
9 svar · 963 läst
Zixten
Zixten: Jag uppdaterar lite. Till slut så funkade min klippare, även med elstängslet nära, men aldrig så nära att klipparen kan gå emot tråden. Efter tredje eller fjärde besöket (eller om det till och med var femte....) hos reparatören så hittade dom till slut felet, vet dock inte vilken komponent som byttes. Allt gick på garanti mot den första reparationen. Så det verkar som att ett
7 svar · 2,2k läst
blackarrow
blackarrow: Glappkontakt? Sensorerna indikerar fel ibland. Kan även bli sprickor så kablarna oxiderar innuti.
17 svar · 7,9k läst
·
E
etompau: Laddblecken på klippare och laddare bör rengöras 1-2 ggr/säsong. Använd fin smärgelduk eller scotchsvamp. Det är väl ungefär det du kan göra. Batteriet börjar tappa i kapacitet efter ca 4-5 år, (beroende på antal laddcykler), så det bör du hålla koll på. Sjunkande kapacitet syns som kortare och kortare klipptid.
1 svar · 480 läst
D
dsdsds: [citat] Ja det går nog att leva med, hellre det än att betala över 2000kr för en ny kåpa/kaross.
8 svar · 877 läst
·
R
Rune Johansson2: [citat] Hej Nu har jag bytt knappcellsbatteriet och nu tappar den inte längre tid o datum. Men den klipper inte enl startid som jag ställer in! Jag blir inte klok på programmering av klipptiden. Den enda manualen jag hittat verkar inte vara för min. wORX WG790E.1. Där ska man tydligen programmera starttid och antal tim. den ska klippa. Se bild. På min klippare ”Anpassas drifttid” —->.
14 svar · 1,9k läst
·
Ghester
Ghester: [citat] Nej har inte löst det, den har stått still hela säsongen. Tur man har en pålitlig Klippo och ungar som vill tjäna en slant.😀
2 svar · 1,1k läst
·
R
Ramses III: [citat] Då har jag testat i annan station med samma resultat. Har nu bytt slingsensor och även renoverat en del plastdetaljer i laddstationen som visade sig vara defekta (dock inget som borde påverkat funktionen), Roboten kämpar nu på med det lite höga gräset och verkar funka normalt - peppar, peppar. Tack för alla initierade inspel och råd🙏
19 svar · 1,6k läst
mexitegel
mexitegel: Bytte ena hjulmotorn i våras. Andra är glappig men snålade - tur var väl det nu när det finns rep.satser. Blir beställning under hösten 👍
14 svar · 7,3k läst
·
N
NorthernLiving: [citat] Skicka pm
202 svar · 212,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.