32 771 läst ·
17 svar
33k läst
17 svar
Husqvarna Automower 305 laddar inte, (Bytt batteri, putsat bläck)
Hade detta felet nu , det var en av kablarna i snabbkontakten innanför gummitätningenOggZ skrev:
Har en Husqvarna som helt plötsligt en dag slutade ladda, när man manuellt trycker in den i laddningstationen får den kontakt, "blippar till" och visar "laddar" på skärmen i cirka 5sek sen återgår den till "driftläge".
Så fort den lämnar laddstationen dör den, så den verkar inte lyckas ladda batteriet överhuvudtaget.
Har putsat bläcken överallt ordentligt, mätt spänningen och fått fram runt 18V
Har bytt batteri och då gick maskinen igång tills dess att det var dags att ladda det batteriet
Någon som har en aning vad det kan vara som är fel här?
i klipparen som var av inuti kontakten , detta gjorde att batteriet laddades ur totalt och
stationen inte orkade ladda upp det. Tog bort snabbkontakten och ersatte den med
isolerade kabelskor + nytt batteri så nu går den igen.
Hittat felet, batteriet glappade pga gängpaj i två av skruvhålen till batteriets täcklock.E etompau skrev:
Borde ha sett det tidigare men tack för hjälpen 😀
Jag har bytt två stycken. Köpte ersättarna på Amazon, valde ett annan märke den andra gången, men dom var identiska. Efter att den andra gått sönder köpte jag en vattentät box till den nya transformatorn. Tror Husqvarna har egen låda också man kan beställa. Köpte min på Jula.OggZ skrev:
https://www.jula.se/catalog/el-och-...g/skyddsboxar/skyddsbox-for-grenuttag-425443/
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden