Ärgade stift eller taskigt kontakt där? Annars ska en kort loop ge grönt ljus.

F Festlund skrev:
Ärgade stift eller taskigt kontakt där? Annars ska en kort loop ge grönt ljus.
Hej!

Tack, jag ska kolla det. Kan man montera av stiften på något sätt? Har kollat lite snabbt men ser inte riktigt hur man kommer åt dem.

Borde räcka med lite fint sandpapper eller smärgelduk för att dra av eventuell oxid.

F Festlund skrev:
Borde räcka med lite fint sandpapper eller smärgelduk för att dra av eventuell oxid.
Hej,
Ska testa i eftermiddag. Har haft installationen sedan 2017, så det kan säkert komma lite sånt här nu. I övrigt sjukt nöjd med min klippare.
Tack för svar och bra input!

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
C Christian Green skrev:
Hej,
Ska testa i eftermiddag. Har haft installationen sedan 2017, så det kan säkert komma lite sånt här nu. I övrigt sjukt nöjd med min klippare.
Tack för svar och bra input!
Lycka till!
Spenderade många timmars felsökning och letandes efter ett avbrott för att hitta en skarv som inte var helt intryckt och därför glappade ibland. Så vet hur frustrerande den där lampan är 😅🤣

• Gilla
Christian Green
  • Laddar…
För att underlätta hanterandet och kopplandet har jag monterat banankontakthylsor 1779271895611.png
i laddstationens chassis och banankontakt på trådarna. Blir mycket enklare vid installation och trådhantering.
F ö ska slingorna vara utdragna och inte på rulle vid test. Man kan lätt testa med multimeter och slingan ska vara mellan 2 och 10 Ohm ungefär.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Nu har det löst sig. Min sista åtgärd var att koppla begränsningskabeln till vänster respektive höger stift på laddstationen, istället för vänster och guide… Känns bra med helt ny slinga då den var otroligt sliten på sina ställen. Otroligt att den funkat trots alla lagningar och uppfläkta plasthöljen. Nu hoppas jag på nio nya år.

Tack till er som återkopplat i tråden!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.