T
Hej!
Jag ska byta från en robot utan guidekabel till Automower 315 mk II och ser fram emot att roboten hittar hem. Min tomt ser ut som på bilden och typiskt sett har roboten haft svårt att hitta hem från högra sidan på bilden (även om alla ytor sitter ihop), eftersom det oftast står något i vägen längst någon kant. Nu är min fundering om jag borde lägga guidekabeln enligt den blåa eller den röda linjen, dvs räcker det med en kabel från det svår området eller borde man dra över hela tomten? Är tumregeln att så snart det kan bli svårt att följa kanten hem så borde man se till att det finns guidekabel? Tacksam för guidning..

IMG_0645.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Guiden bör täcka så mycket av klippytan som möjligt. Den röda dragning är nog att föredra, lägg guiden i en vid båge.

Antar att det ska klippas även på den lilla lodräta ytan längst ute till höger?! Då bör guiden avslutas längst upp i detta område.

• Gilla
tomasjo
  • Laddar…
T
E etompau skrev:
Guiden bör täcka så mycket av klippytan som möjligt. Den röda dragning är nog att föredra, lägg guiden i en vid båge.

Antar att det ska klippas även på den lilla lodräta ytan längst ute till höger?! Då bör guiden avslutas längst upp i detta område.
Tusen tack för hjälpen!

• Gilla
etompau
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.