I
ior005: [citat] Vad var problemet? Har samma på min nya gardena minimo
5 svar · 2,2k läst
Tomture61
Tomture61: Är detta ngt som är känt fenomen bland de som har en satellitstyrd klippare ? GNSS-spoofing innebär att en angripare sänder ut falska satellitnavigationssignaler för att lura en mottagare (som en GPS) att tro att den befinner sig på en annan plats eller tid än den faktiskt gör. Det är en sofistikerad metod för att kapa positioneringssystem . [1, 2, 3] Hur det fungerar
0 svar · 120 läst
·
trädgårdsinger
trädgårdsinger: Jag köpte en Gardena Sileno Free förra sommaren, och vi installerade den utan problem. Tyvärr tappade den kontakten med fjärrkontrollen under gränsdragningen och det tog lång tid att bli klar med gränsen. Vi kunde få vänta mer än tio minuter innan fjärrkontrollen började fungera. Därför drog vi gränsen provisoriskt med avsikt att ändra den senare. Tio no-go-zoner lyckades jag
0 svar · 127 läst
J
Jogöwa: Hej, Har en PowerG Easymow 6HD från 2018 på fritidshuset som är inköpt på Bauhaus. Har fungerat väldigt bra. Kom upp till stugan idag och satte roboten i laddning, skrev in min pin 4,6,8,10 och start men den började pipa som att det var fel kod. Testade igen, fungerade fortfarande inte. Väntade 30min och testade ett par gånger igen men fungerar fortfarande inte. Någon som vet vad som
0 svar · 78 läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Jag har ställt min yuka till att ladda till 80 procent. De sista 20 procenten laddar den precis innan schemalagd körning. Bra för batteriet inte ligga för länge på max laddning. Nu kör jag varannan dag ändå så lär inte göra nämnvärt för livslängden men ändå
39 svar · 5,9k läst
·
S
sepani: [citat] det får bli Bepps....
28 svar · 4,4k läst
·
T
TobiasK233: Bra tråd, mitt hjul trillade av nyligen, de skall ha 500kr + frakt för ett nytt hjul, tidsfråga innan det andra trillar av, över 1000kr nej tack,,,,,har beställt starlock rostfria för 80kr på amazon. Tack för tråden :-)
15 svar · 23,4k läst
·
G
grolin: Egentligen riktat till den person som tidigare skrivit har fyra robotar men kan köpa transformator av andra personer också. 🙂 Bor i Göteborgsområdet så blir väl tyvärr rätt dyrt att skicka en komplett robot tänker jag… 😐
52 svar · 9,3k läst
mexitegel
mexitegel: Jag hade samma bekymmer, byte batteri och det löste problemet.
7 svar · 2,6k läst
N
Nybörjare14: [citat] Här finns instruktioner : https://www.gplshop.se/sv/help-center/automower-hur-man-byter-kullager-till-hasplaten-1?gad_source=1&gad_campaignid=21520610561&gbraid=0AAAAADsPS9O1zNCqRx6aUbXKjXS73u1o-&gclid=CjwKCAjwl97RBhBWEiwAa9rbXUUzf6bn52MQC2_vgsrU5QFZ8ucXNySbZbxohPhzhvhK8LnyH4xZRRoCLiMQAvD_BwE
13 svar · 13,1k läst
·
pacman42
pacman42: Längst fram sätter du en 28x45 och sedan skruvar du fast stumpar av trallbrädor längst ut på väggen sidorna.
71 svar · 45,9k läst
·
Tomture61
Tomture61: [citat] Har en Mammotion klippare, man kan använda schema men kan bli svårt att tajma ihop starttider för de olika klippzonerna. Finns ej ngn funktion annars att klipparen ska fortsätta med nästa klippzon med automatik. 2027 kanske 😊
3 svar · 490 läst
J
j-o75: [citat] Fel på antennen, så det fick bli en ny har har för mig! Nu minns jag inte exakt men du kan trycka in någon kod och se hur den hittat slinga och antenn mm.
4 svar · 6,2k läst
J
jnse: [citat] Kör man manuellt så bryr den ju sig inte om nåt, om du inte kör in med kofångaren i något för då stannar den.
7 svar · 181 läst
·
Ludvig y
Ludvig y: Den är inkopplad på begränsningsslingan genom rätt kopplingar som man ska ha till just det ändamålet.
10 svar · 272 läst
·
H
Hvillo: Är det någon som kan hjälpa mig? Efter kalibrering av framhjulet står det fel 5. Man ska kunna hitta en felaktigt placerat plaströr. Men det jag ser sitter fast på plats och hjulet kan röra sig...
0 svar · 104 läst
pacman42
pacman42: [citat] Svärdet också
49 svar · 22,7k läst
·
D
Dixi71: [citat] Ok 🙂
11 svar · 294 läst
·
A
Andreas 87: Hej! Har en RM1000 som körde fast under våran studsmatta, slog i knivbordet (gjort förut), jag lyfte ut den (gjort förut), och nu vill den inte gå? Ville inte gå igång efteråt. Ställde den i laddstationen, den ville inte starta, pep inte ens när jag läste upp och startade manuellt, gjorde inte det heller när jag ställde ut den och tryckte på hem. Nu dagen efter så piper den till
0 svar · 286 läst
E
etompau: [citat] OK, det kan nog vara roten till ditt problem, för låg laddström. Hoppas det löser sig.
22 svar · 866 läst
·
Dizzy84
Dizzy84: Jag klippte kabeln mellan trafo och laddstation och använde en slang som var menat till en utegivare. Körde fk i slangen och kopplade ihop igen i en kopplingsdosa ute precis där gräsklipparen skulle stå. Funkade fint på både min Husqvarna och sedan en Landroid i många år totalt.
2 svar · 246 läst
MultiMan
MultiMan: [citat] Du ska absolut inte ladda batteriet hela vintern. Det står i olika trådar och jag själv har påpekat det. Litiumbatterier mår inte alls bra av två saker: Ständigt full laddning eller djupurladdning. Den optimala lagringen är runt 60-70% men om det inte går är det som etompau beskriver näst bäst. Man måste alltså komma ihåg att antingen ta loss batteriet, eller bryta all
10 svar · 1,6k läst
·
B
Björn Sundström: [citat] Tack! Det löste sig med ett nytt displaykort.
16 svar · 1,1k läst
M
mortimer: [citat] Nja, vet inte. Är nog allt inne på en Gardena alt. HQ ändå
16 svar · 1,1k läst
·
C
Carl Carlsson: Hej! Vi har en Robomow Rs615u som har börjat krångla. Barnen hade glömt en tröja på gräsmattan som gräsklipparen då körde över. Och när jag tittar lite närmare på den så märker jag att det ena klippbladet lossnat pga att skruvarna som den suttit fast i liksom slitits sönder. Jag byter ut skruvarna och testar igen, men det dyker då bara upp ett meddelande där det står
0 svar · 182 läst
davidgp
davidgp: [citat] 9999 minus din pin = reset
50 svar · 22,1k läst
·
K
karl102: Hej! Fortsatt felsöka utan att bli klokare. Kommer lägga om hela slingan.
2 svar · 252 läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: [citat] Det beror nog väldigt mycket på förutsättningarna på marken. Din ena gräsmatta synes ju exempelvis vara av sten. Utöver att en sådan klarar sig rätt länge mellan klippningarna är det ju inte säkert att man tilltalas av en ramp där heller, vilket ofta skulle vara grundförslaget annars. Så är du tydligare i frågan är det lättare att svara. Men om vi antar att det är
8 svar · 365 läst
·
ymmij12
ymmij12: [citat] Japp. Och har inte hittat så jag kan nedgradera
453 svar · 147,2k läst
·
F
Fredrik Trängbjörk: [citat] Okej tack! Vad bra då kör jag på det alternativet och försöker bygga nån form av ramp som den klarar köra upp och ned för och så gömmer jag kablarna under plattorna. 🙂
2 svar · 298 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.