B
Björn—72: [citat] Nej inte testat inom området. Noterade bara att det blinkade blått. Testar imorgon. Jag märkte slitage på dioden, den gröna lyste svagt förra året. Dock så blinkar den blåa retsamt starkt 😄
9 svar · 19,1k läst
·
B
bryggstun: Är det ingen annan som haft problem med det här? Har inte lyckats hitta nått på nätet heller..
1 svar · 359 läst
·
M
Mothard: Jag har fastnat för detta Kickstarterprojekt: https://robobooster-panther-mower.kckb.me/900863ca Det är för mig den mest intressanta och prisvärda roboten jag hittat. Lövsamlare och trimmer ihop med smart navigeringsteknik och bra prestanda. Verkar lovande! Sen är det upp till var och en att bedöma risken med ett Kickstarterprojekt.
0 svar · 166 läst
I
Isaac Lindholm: Samma här, hatar att vara den där grannen... Jag tröttnade helt förra säsongen och köpte nyligen en Navimow i2 LiDAR Pro. Helt ärligt, det är som natt och dag. Den är så gott som ljudlös, så jag kan köra den sent på kvällarna utan att ens skämmas. Det bästa är att man slipper begränsningskabel också eftersom den kör med GPS och LiDAR, så den klipper i snygga linjer istället
11 svar · 555 läst
P
Per i Hamrånge: [citat] Många klippare klarar 35-40%, flera upp till 50%. Problemet för dem kan vara att de inte klarar att vända i backen. Ska de bara upp och ned går det bra. Lägg alltså begränsningskabel, eller vituell avgränsning, nedanför sluttningen, där det är plant. Går inte det, lägg avgrännsningen på höjden, och klipp slänten för manuellt.
1 svar · 235 läst
C
Caroline Og: Tack för tipset! Vi behöver flytta hela ”hemstationen” och byta sida. Blir det inte problem med ”mittlinan” då?
2 svar · 256 läst
E
etompau: Om där inte är några problem med gång längs guiden så behöver du inte göra några ändringar.
4 svar · 321 läst
·
G
GordonE: Hej, det låter som att plastkugghjulen är slitna och kuggar över på den sidan. Skicka ett meddelande så hittar vi på något åt dig. Mvh Gordon
4 svar · 356 läst
·
M
Mathias Hedström: [citat] Fick du igång din? Nu har jag samma problem att den bara blinkar blått och aldrig får fast blått.
8 svar · 2,8k läst
BirreBoo
BirreBoo: [citat] Dem är hela
11 svar · 1,5k läst
·
M
Momathothiasos: Jag köpte en mammotion luba 2 awd 3000x förra året(den senaste innan lidar kom), Och jag är helnöjd. Den var lite buggig i början, men kommunityt är stort så de får reda på fel och åtgärdar ganska snabbt. Vi har ganska ojämn gräsmatta och det klarar den galant. Den har "fastnat" någon gång i en trång passage, då den tyckte det såg för trångt ut antagligen. Det hade växt upp
2 svar · 727 läst
K
karlmb: [citat] På landet är 3 sämst utan konkurrens.
161 svar · 31,3k läst
C
Catha1: [citat] Köpte den 2012. Motorerna är bytta. Påkörningssensorerna och batteriet. Den har stått i garaget i tre år så jag vet inte vilken status det är på batteriet nu. Däcken är väldigt slitna.
919 svar · 294,2k läst
·
snaggletooth
snaggletooth: [citat] Fick samma problem förra året, men det berodde på att husse inte hade uppmärksammat att det hade blivit lite väl djupa gropar under framhjulen. Den lille krabaten lutade helt enkelt framåt en aning för mycket vilket påverkade kontaktytan för laddningen negativt.
14 svar · 485 läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Jag lämnade in min för byte idag och tog också valet med ”årlig service”. Första märkesservicen den fått på sina snart tio år, så vafan. Bytte hjulmotorerna härom året för en bättre peng och då fick maskinen i övrigt högt betyg för skicket, så tänker att den säkert går fem år till eller mer och det skulle jag inte vilja ha utan connect.
6 svar · 544 läst
A
Anders Fors2: Hej har en Lyfco 1800 som har funkat i 2 år nu utan problem. Har även carit i kontakt med out1 oer mail hade problem med apoen dom svarade ganska snabbt och gav förslag. Kör den på wifi enkelt
25 svar · 51,1k läst
·
A
andreas_j1: Ja, de är samma app, annat batteri och lite långsammare laddare. Har den själv.
493 svar · 283,9k läst
·
Demmpa
Demmpa: [citat] JO, man skadar kabeln. De små hålen som blir är tillräckligt stora för att fukt ska krypa in i kabeln som börjar oxidera.
3 svar · 209 läst
·
snaggletooth
snaggletooth: [citat] @sysmali lär väl märka vilket som gäller.
233 svar · 84,7k läst
·
D
Dilato: Gjut in skarven i silikon...eller i epoxi.
1 svar · 172 läst
7
70-talsvilla: Har övertagit en Worx 790e.som jag har problem med. Kan börja med att slinga och laddstation är felfria då de funkar med andra Worxmaskiner, felet är alltså i själva klipparen. Jag har precis bytt frontsenor, köpt en ny på Clas Ohlson. Den klipper fint men när den ska hem och ladda tappar den bort sig helt. Jag kom till slut på att sensorerna måste sitta fel då de visar fylld/ofylld
0 svar · 125 läst
delux
delux: [citat] Jag bytte på vår nu mer sålda 420 i fjol. Satte in ett nytt originalbatteri + ny tätningslist. Jag följde guiden som GPL Shop hade och det var inga konstigheter.
5 svar · 437 läst
N
Nissegandhi: Man kan även använda en stängselapparat sk kostängsel. Koppla loss slingan från laddstationen och koppla den till kostängslet, då knäpper/smäller det där slingan är av.
5 svar · 333 läst
13th Marine
13th Marine: Låter som kass kabel mellan nätdel och laddstation, eller kass nätdel.
8 svar · 334 läst
13th Marine
13th Marine: [citat] Inte säkert att din klippare ska ha 28V.
4 svar · 716 läst
J
Jockose: LX812i säljes. 1500:- Finns i Borås Fungerade klockrent innan vinterdvala.
1,0k svar · 153,8k läst
·
E
etompau: Ja det ser bra ut, det går en rejäl laddström till batterierna. Ang. Connect, ingen aning. Antingen blir det något för en verkstad att titta på, eller så ev. är det relaterat till nersläckningen av 2G/3G-näten.
57 svar · 2,9k läst
·
K
Kim12: Stiga225 le, det står halt:klock error i displayen vad kan det vara för fel?
0 svar · 99 läst
Revs
Revs: [citat] Så bra då. Det är ju priset nu som lockar mest. Vet att det finns massa nya klippare utan slinga men de kosta ju därefter. Vi har en gammal slinga så den måste väl fungera tänker jag?
13 svar · 10,0k läst
·
Appendix
Appendix: https://letmegooglethat.com/?q=klockbatteri+till+stiga+225
1 svar · 96 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.