Vitvaror
returen: [citat] precis lossa skruvarna och dra ut men det finns bara ett fall när man gör detta och det är att byta avfrostningselementet (om det går att få tagpå)
returen: [citat] kretskortsfel brukar get upp när ventilen gett upp
Kristina-Tina: Jättetack till både returen och Knorren! Efter en tur till Kjell & Co blev kabeln lagad och efter lite slit kom panelerna på plats igen. Nu kör den snällt en 40 tvätt!
BirgitS: Varumärket AEG ägs av Electrolux-koncernen.
no16: [citat] Förutsätter att han gjorde det? Jag har ingen aning om hur mam kontrollerar det.
returen: [citat] vilken modell är det? låter som om den har glidskor som går utan på trumman till fuktighetsavkänningen
Nilsson9208: [citat] Japp den funkar nu igen... Men jag är ju lite fundersam kring kommentaren från deras support "en reset kan åtgärda det men felet brukar dyka upp igen". Det indikerar ju att där brukar vara ett underliggande fel trotts allt... O nu går garantin ut om 2 veckor... Så man vill ju egentligen att skiten ska ha haverera igen innan dess...
Redibo: Jag hade ett liknande problem, med ett kylskåp från Ikea (Whirlpool) i lägenheten vi bor i. Höll på att bli tokig på ett högt brummande ljud, visade sig att det inte var fläkten, utan vibration när kompressorn kör vilket fick rör att slå mot varandra alternativt förångargallret på baksidan att hamna i självsvängning. Då det är inbyggnadsskåp blev det en ovetenskaplig approach
returen: [citat] ser svensk ut troligtvis knappsatsen på kretskortet som leder när den inte skall kan kommit fukt i den värt att försöka torka ur annars ny ca 2000.-
returen: [citat] Helt klar värt att byta beroende på vattenkvalitet håller de olika länge
returen: [citat] Men om du inte får bort fläktkåpan till vänster utan att ta bort trumman så måste trumman ut! för remmen träs runt fläkthjul från vänster. bakstycket måste bort för att få ut trumman
returen: åh en indesit rimmar på bara s***
returen: [citat] så är det dyra torkar med kort hållbarhet för att spara några ören el
returen: plåten skall sitta bakom panelen https://www.bosch-home.se/supportdetail/product/SMU88TW01S/04#/Tabs=section-spareparts/
sannacr: [citat] Tack!! Detta fungerade för oss 🙏🏻🙌🏼
returen: om ma [citat] n har råd mieles kompressorer har egna serier och storlekar och brukar vara 5 ggr dyrare än storleken innan
TypRätt: [citat] Va det med mil kostnad, undersökningstillägg, och standardpåslag inräknat? Sorry tycker bara att som oftast kostar det så man känner att de rånar den stackare som fått problem med deras produkter istället för att de står för kostnaden för att det sker så sällan att de få gånger det händer kan de bjuda på det.
Jenpet: [citat] Tack!!! ...och jag som just i detta nu skulle skicka DM till dig :-):-) Nej, jag behöver inte byta sladd men kan jag få loss den kan jag löda ihop den. Stort tack för din input!!!
returen: [citat] det svarta är så då det är när den är ny en svart bitumenlapp som man viker runt och i förlängningen minskar eller tar bort insprutningsljudet från kapilärröret det vita beigea på baksidan är permagum som tätar genomföreing från luft och på så vis minskar frost och energiförbrukning tyvätt åldras den svarta väldigt snabbt och är ingen trevlig syn men totalt harmlöst
returen: [citat] sommartid kan den frysa fast på 14 dagar om självavfrostningen klickar och 30 minuter om döören inte är helt stängd
returen: [citat] du tar bort hällen tar bort luftledaren lossar skruvarna längs sidan du skall byta på lossar skruvarna till ggj fiskar upp ggj uppifrån mellan ugnen och sidan
miroslav_s: [citat] Hej, ville bara tackadig!!!! Hade samma problem för nån dag sedan med min Miele diskmaskin. Av en slump kom jag hit och hittade ditt svar. Bytte ut delen och nu funkar den fint! Mvh, Miro HBG