Jag har ingen tur med mina vitvaror. Allt Electrolux rasar ju efter ett par år så jag satsade på en Miele G4203SCUCLST när jag var tvungen att byta diskmaskin. Miele ska ju hålla 20 år typ.
Nu efter lite drygt 5 år har jag fått byta pumpen en gång och kämpar nu med allt mer frekventa F51 felmeddelanden.
Enligt Miele så ska det betyda fel på trycksensorn... men oftast så funkar det att bara stänga av och prova igen.
Är det ngn som bra förslag på åtgärd? Är trycksensorn ngt man kan byta själv annars?
Nu efter lite drygt 5 år har jag fått byta pumpen en gång och kämpar nu med allt mer frekventa F51 felmeddelanden.
Enligt Miele så ska det betyda fel på trycksensorn... men oftast så funkar det att bara stänga av och prova igen.
Är det ngn som bra förslag på åtgärd? Är trycksensorn ngt man kan byta själv annars?
Jag har letat en massa på Youtube men inte hittat något som direkt hjälper. Jag har rengjort filter och pump och kört rengöringstabletter och högsta temperatur osv.K Kane skrev:
Youtube videon blandar en massa grejer själv men jag tänker att rengöringstabletterna borde vara ungefär det samma.
är det trycksencorn sitter den på pumpen lätt att bytaH Hansssss skrev:Jag har ingen tur med mina vitvaror. Allt Electrolux rasar ju efter ett par år så jag satsade på en Miele G4203SCUCLST när jag var tvungen att byta diskmaskin. Miele ska ju hålla 20 år typ.
Nu efter lite drygt 5 år har jag fått byta pumpen en gång och kämpar nu med allt mer frekventa F51 felmeddelanden.
Enligt Miele så ska det betyda fel på trycksensorn... men oftast så funkar det att bara stänga av och prova igen.
Är det ngn som bra förslag på åtgärd? Är trycksensorn ngt man kan byta själv annars?
Inte lätt att veta. Det är rejält svart, men det är svårt att se genom grumlig plast. Men det står vatten högre upp i alla fall.returen skrev:
Den eventuella proppen kommer jag inte vidare med. Ser inget sätt att skölja/lösa bort den.
Jag provade att ta bort trycksensorn och rengöra den och nu startar maskinen oftare utan felmeddelande. Det dyker fortfarande upp ganska ofta men innan behövde jag ofta starta om 50 ggr innan den gick igång. Nu har det skiftat mellan 0-4 omstarter... så går n bättring iaf. Men innebär det att jag är på rätt väg men inte rengjort tillräckligt bra/mkt?
Jag provade att ta bort trycksensorn och rengöra den och nu startar maskinen oftare utan felmeddelande. Det dyker fortfarande upp ganska ofta men innan behövde jag ofta starta om 50 ggr innan den gick igång. Nu har det skiftat mellan 0-4 omstarter... så går n bättring iaf. Men innebär det att jag är på rätt väg men inte rengjort tillräckligt bra/mkt?
trycksensorn är en bov i dessa maskienerH Hansssss skrev:Den eventuella proppen kommer jag inte vidare med. Ser inget sätt att skölja/lösa bort den.
Jag provade att ta bort trycksensorn och rengöra den och nu startar maskinen oftare utan felmeddelande. Det dyker fortfarande upp ganska ofta men innan behövde jag ofta starta om 50 ggr innan den gick igång. Nu har det skiftat mellan 0-4 omstarter... så går n bättring iaf. Men innebär det att jag är på rätt väg men inte rengjort tillräckligt bra/mkt?
har du fått det bättre med rengöring så byt till en ny á 1500.-
Klicka här för att svara

