Jag har ingen tur med mina vitvaror. Allt Electrolux rasar ju efter ett par år så jag satsade på en Miele G4203SCUCLST när jag var tvungen att byta diskmaskin. Miele ska ju hålla 20 år typ.
Nu efter lite drygt 5 år har jag fått byta pumpen en gång och kämpar nu med allt mer frekventa F51 felmeddelanden.

Enligt Miele så ska det betyda fel på trycksensorn... men oftast så funkar det att bara stänga av och prova igen.

Är det ngn som bra förslag på åtgärd? Är trycksensorn ngt man kan byta själv annars?

Brukar ofta vara rengöringsbehov. Har du kollat på YouTube?

• Gilla
Hansssss
  • Laddar…
K Kane skrev:
Brukar ofta vara rengöringsbehov. Har du kollat på YouTube?
Jag har letat en massa på Youtube men inte hittat något som direkt hjälper. Jag har rengjort filter och pump och kört rengöringstabletter och högsta temperatur osv.
Youtube videon blandar en massa grejer själv men jag tänker att rengöringstabletterna borde vara ungefär det samma.

Kollade lite snabbt och hittade denna tysk som har haft den felkoden. Bakpulver och citronsyra....
Visar lite också hur systemet funkar.

H Hansssss skrev:
Jag har ingen tur med mina vitvaror. Allt Electrolux rasar ju efter ett par år så jag satsade på en Miele G4203SCUCLST när jag var tvungen att byta diskmaskin. Miele ska ju hålla 20 år typ.
Nu efter lite drygt 5 år har jag fått byta pumpen en gång och kämpar nu med allt mer frekventa F51 felmeddelanden.

Enligt Miele så ska det betyda fel på trycksensorn... men oftast så funkar det att bara stänga av och prova igen.

Är det ngn som bra förslag på åtgärd? Är trycksensorn ngt man kan byta själv annars?
är det trycksencorn sitter den på pumpen lätt att byta

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.