Har en ny Asko diskmaskin som använts ca 2 veckor. De första gångerna fungerade den bra men sedan började luckan öppna sig mitt under diskprogrammet. Då gick det att stänga igen den och den fortsatte programmet.
Det blev värre och värre och luckan kunde öppna sig flera gånger under ett program till att nu inte gå att stänga alls.
Har provat att återställa lucklåset flera gånger men det hjälper inte.
Har kontaktat Asko kundtjänst som säger att om det är handhavandefel får vi stå för kostnaden själva.
Vad kan vara fel?
Har vi missat nåt eller har detta hänt någon annan?