Har en ny Asko diskmaskin som använts ca 2 veckor. De första gångerna fungerade den bra men sedan började luckan öppna sig mitt under diskprogrammet. Då gick det att stänga igen den och den fortsatte programmet.
Det blev värre och värre och luckan kunde öppna sig flera gånger under ett program till att nu inte gå att stänga alls.
Har provat att återställa lucklåset flera gånger men det hjälper inte.
Har kontaktat Asko kundtjänst som säger att om det är handhavandefel får vi stå för kostnaden själva.
Vad kan vara fel?
Har vi missat nåt eller har detta hänt någon annan?
 
Mats-S
A Annika Strömberg skrev:
Har kontaktat Asko kundtjänst som säger att om det är handhavandefel får vi stå för kostnaden själva.
Kan omöjligen vara handhavandefel, det där är en standardfras som man alltid kör med.

Kolla den här tråden, finns några tips om åtgärder. Verkar vara ett känt problem på Asko.
https://www.byggahus.se/forum/threads/asko-diskmaskin-luckstangningsproblem.454290/

Kolla speciellt på inlägg #10
Kolla inläggen efter också, finns en del ytterligare tips.

Hjälper inte det, se till att dom skickar en reparatör ASAP som fixar låset på luckan.
 
Redigerat:
  • Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.