Hejsan!
Har ett äldre kök där vi kan få till en öppning på B120xH189xD61cm för en fullstor kyl och frys utan alltför stora modifieringar.
Har kikat lite på Bosch som har ett kylskåp och frys som är 176cm höga och 65cm djupa och sätta täckskiva med ventilationsgaller ovanför (modell KSV33VLEP). Läser att ”kroppen” av kylvarorna är 58cm djupa och då dörren 7cm och skulle kunna tänka mig bygga in dessa så endast dörrarna sticker ut. Ser att man sätter en distans på baksidan för att få ut skåpet från väggen dock kan jag inte hitta någon info om hur djup den är. Råkar någon veta måtten på dessa (kan ej hitta info om de) och ifall man hade vågat korrigera dessa 1-2 cm ifall det får kylen och frysen att sticka ut för långt 😅?
Annars, finns det några andra modeller som hade kunnat passa? Skulle 3cm räcka som ventilation ovanför då många skåp idag är 186cm?
Uppskattar all hjälp 🙏
Har ett äldre kök där vi kan få till en öppning på B120xH189xD61cm för en fullstor kyl och frys utan alltför stora modifieringar.
Har kikat lite på Bosch som har ett kylskåp och frys som är 176cm höga och 65cm djupa och sätta täckskiva med ventilationsgaller ovanför (modell KSV33VLEP). Läser att ”kroppen” av kylvarorna är 58cm djupa och då dörren 7cm och skulle kunna tänka mig bygga in dessa så endast dörrarna sticker ut. Ser att man sätter en distans på baksidan för att få ut skåpet från väggen dock kan jag inte hitta någon info om hur djup den är. Råkar någon veta måtten på dessa (kan ej hitta info om de) och ifall man hade vågat korrigera dessa 1-2 cm ifall det får kylen och frysen att sticka ut för långt 😅?
Annars, finns det några andra modeller som hade kunnat passa? Skulle 3cm räcka som ventilation ovanför då många skåp idag är 186cm?
Uppskattar all hjälp 🙏
Hmm ser dock ut som att man ska montera dit distanser på installationsanvisningen (bifogar bild). Står dock inget i manualen om avstånd bakåt så rätt så otydligt 😅K Kane skrev:
du får kolla noga om inte ena sidan måste vara fri på dessa, för kondensorn som satt bak på gamla sitter i vänstra väggen numera.V V__L skrev:Hejsan!
Uppskattar all hjälp 🙏
detta gör att du kan sätta dessa kloss intill väggen
Tittade vidare lite och såg även att Hisense säljer ett nytt skåp med s.k. ”PureFit”, där gångjärnen inte går in i sidoskåpen, är 60cm djupa och endast kräver 2,5mm på sidorna, 5mm ovanför och inget avstånd bak vad jag kan se. Luften ska tydligen cirkulera under kylskåpet och dra in kall luft och ut med varm. Hade ju passat rätt så perfekt utifrån dom förutsättningarna.
Någon som känner till deras kylskåp och frysar? Läst lite blandat men kanske skulle funka med förlängd garanti? Skulle ju även ge ca 100l mer frysutrymme och belysning i frysen.
Länk till modell: https://www.elgiganten.se/product/v...se-kylskap-rl3k370seie-rostfri/804512#reviews
Någon som känner till deras kylskåp och frysar? Läst lite blandat men kanske skulle funka med förlängd garanti? Skulle ju även ge ca 100l mer frysutrymme och belysning i frysen.
Länk till modell: https://www.elgiganten.se/product/v...se-kylskap-rl3k370seie-rostfri/804512#reviews
du vill väl ha kyla???V V__L skrev:Tittade vidare lite och såg även att Hisense säljer ett nytt skåp med s.k. ”PureFit”, där gångjärnen inte går in i sidoskåpen, är 60cm djupa och endast kräver 2,5mm på sidorna, 5mm ovanför och inget avstånd bak vad jag kan se. Luften ska tydligen cirkulera under kylskåpet och dra in kall luft och ut med varm. Hade ju passat rätt så perfekt utifrån dom förutsättningarna.
Länk till modell: [länk]
hinsene gör ju grejer till cylinda och tillverkar sverigemodellerna som dom äger, dessa grejer är bara skit dålig passform , fel utförda, och extremt kort bästföre datum.
Så jag skulle aldrig dra hem något från dem.
Klicka här för att svara