Har samma problem. Har kontinuitets och impedansmätt både termokontakt och värmeelement. Bägge mäter OK.
Inga "shitstains" vad jag kunnat se på kretskort, likriktare, relän eller elektrolytkondensatorn.
Överst på kortet finns en rad med pins märkt "test", någon som har pinout på dessa pins så att man kan mäta fram en diagnos med multimeter?
Inga "shitstains" vad jag kunnat se på kretskort, likriktare, relän eller elektrolytkondensatorn.
Överst på kortet finns en rad med pins märkt "test", någon som har pinout på dessa pins så att man kan mäta fram en diagnos med multimeter?
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Som vanligt i dag. Det ska vara en massa elektronik som ska styra på alla möjliga och omöjliga sätt. Bäst med en termostat och ett manuellt tidur. Krånglar inte på många år. Finns plats på sidorna att montera in och skrota elektronken.
Lätt att koppla in dom i serie och driften blir bra. Vad är det för pris på ett nytt kort. Räkna på vad delarna kostar.
Lätt att koppla in dom i serie och driften blir bra. Vad är det för pris på ett nytt kort. Räkna på vad delarna kostar.
välkommen till nutiden där allt är bättre, i synnerhet torkskåpenJ jonaserik skrev:Som vanligt i dag. Det ska vara en massa elektronik som ska styra på alla möjliga och omöjliga sätt. Bäst med en termostat och ett manuellt tidur. Krånglar inte på många år. Finns plats på sidorna att montera in och skrota elektronken.
behövs ingen pinout om du inte har eller har testutrustningen med protokollC Carl.Alm skrev:Har samma problem. Har kontinuitets och impedansmätt både termokontakt och värmeelement. Bägge mäter OK.
Ptja, det är ingen kontakt så tror inte att Cylinda ansluter med dator utan troligen mäter man en elektrisk storhet med mätverktyg.returen skrev:
Så hade jag bara vetat vad som skall mätas mellan vilka punkter och vilka värden jag kan förvänta så borde jag komma långt med en multimeter.