A AmatörDonaren skrev:
Jag börjar nog luta åt att du har rätt. Problemet är att ett nytt kort kostar 2000 spänn och någonstans där går nog gränsen för vad man vill göra för en 10 år gammal maskin..
så är det
bättre att köpa en ny kallboda på IKEA (siemens)

Nu snackade jag faktiskt med en servicetekniker på fastlandet, han menade att det inte var kretskortet utan högst antagligen tachon här med. Dock kunde han bara erbjuda en helt ny motor.

Testar beställa hem en tacho från Tyskland och återkommer när jag vet mer. Betydligt billigare den vägen och då är det värt att chansa igen!

Tack för all hjälp hittils!

A AmatörDonaren skrev:
Nu snackade jag faktiskt med en servicetekniker på fastlandet, han menade att det inte var kretskortet utan högst antagligen tachon här med. Dock kunde han bara erbjuda en helt ny motor.

Testar beställa hem en tacho från Tyskland och återkommer när jag vet mer. Betydligt billigare den vägen och då är det värt att chansa igen!

Tack för all hjälp hittils!
du borde se i50 felkoden om det är tachon
men annars är det rätt, fel på tachon ger denna symptomen
stänger av värmen för att vattnet inte skall koka i värmaren och förstöra den.
du får inte fram i50?

• Gilla
AmatörDonaren
  • Laddar…
Jag ser inga felkoder alls, vilket i sig är märkligt.

Man borde ju kunna köra något testprogram, men har ingen aning om hur man ska göra ett sånt.

Kan avsluta den här historien med ett lyckligt slut, ifall någon stackare har samma bekymmer någon gång och resan leder dig hit. Fick äntligen hem min tachospole efter en lång väntan på julens och mellandagarnas postgång. Den var enkelt bytt, fann tre plastflärpar som höll den gamla på plats längst bak på motorn och sen var det bara att trycka dit den nya. Nu går den som klockan igen.

Lyckligtvis värmde den vattnet behjälpligt fram tills nu, så länge man inte körde samma program två gånger på raken 😂 Men julen kunde klaras av.

Stort tack @returen för fint bollplank!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.