Diskmaskinskopplingen (side outlet) på kranen började läcka i november och det har varit besvärligt att få tag i en ny pga gammal kran i gammalt kök.

Nu har jag en ny krankoppling, men saknar kopplingen som man ansluter diskmaskinsslangen till krankopplingen med. Har pga idioti slarvat bort den gamla. Behöver skaffa en ny, men vet inte vad en sådan koppling heter, frågar därför här. Kommer försöka bifoga bilder. Frågan gäller alltså kopplingen mellan slangen på bild 1 och 2 och krankopplingen på bild 3.

Det är en Anderson bänkdiskmaskin. Kanske bättre att skaffa en ny slang än försöka hitta en koppling?

• En hand håller i en vit plastkoppling ansluten till en slang, som används för att koppla en diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en hand som håller i en plastkoppling/slanganslutning som ska passa en diskmaskinskoppling.
    Skapa konto
  • Kran med röd markering och en svart diskmaskinskoppling som läcker, fotograferad i närbild på en bänkskiva av metall.
    Skapa konto
Tack! Verkade lovande, men har tyvärr utgått ur sortimentet och finns inte kvar i någon Julabutik inom räckhåll för mig.

T torvtak skrev:
Tack! Verkade lovande, men har tyvärr utgått ur sortimentet och finns inte kvar i någon Julabutik inom räckhåll för mig.
gå med bilden till en röris så fixar det sig

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.