Har en ikea hygienisk diskmaskin med voxtorp köksluckor monterade på.
När programet börjar närma sig slutet ska luckan öppnas och fukten ska vädras ut, luckan ska öppnas lite på glänt.

Men den senaste veckan så öppnas luckan så pass hårt att den öppnas fullt. Har en 3åring hemma som fick luckan på sig nyligen

Har läst manualen och försökt hitta om man kan justera detta, men står bara att man kan stänga av funktionen helt.

Någon som har koll på om det går att justera på maskinen?

P
V Vitaminen skrev:
När programet börjar närma sig slutet ska luckan öppnas och fukten ska vädras ut, luckan ska öppnas lite på glänt.

Men den senaste veckan så öppnas luckan så pass hårt att den öppnas fullt. Har en 3åring hemma som fick luckan på sig nyligen

Har läst manualen och försökt hitta om man kan justera detta, men står bara att man kan stänga av funktionen helt.

byt luckgångjärn

P
har du garanti kvar så utnyttja den

Fick idag gångjärnen utbytte mot en kraftigare modell. Fanns ett servicemeddelande på electrolux att gångjärnen ska bytas ut till kraftigare beroende på luckpanelens vikt.

P
V Vitaminen skrev:
Fick idag gångjärnen utbytte mot en kraftigare modell. Fanns ett servicemeddelande på electrolux att gångjärnen ska bytas ut till kraftigare beroende på luckpanelens vikt.
bytt massor

Har precis samma problem. Haft så i flera år och trodde inte det gick att göra något åt det.
Tog du det genom Ikeas support?
Diskmaskinen är straxt över 4 år så det kanske går på garanti?

V Vitaminen skrev:

Hej, jag rekomenderar att man inte använder luck öppnings funktion, ångan den släpper ut kan skada bänkskivan, skåp sidor mm. Jag vet av egen erfarenhet, det tar många år innan man märker det och då är det försent, men i mitt fall blev det ett tidigare köksbyte så i slutänden blev det bra. I nya köket har jag luck öppnings funktionen avstängd

Kloka tankar men det är lucköppningsfunktionen jag saknar att inte kunna använda. Vinsten med att det dunstar av över natten är för stor.
Vi kör granitskiva så skadorna borde bli minimala

• Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
JRX JRX skrev:
Kloka tankar men det är lucköppningsfunktionen jag saknar att inte kunna använda. Vinsten med att det dunstar av över natten är för stor.
Vi kör granitskiva så skadorna borde bli minimala
Hej, tyvärr är det inte tankar, min bänkskiva och en skåp sida blev fuktskadat på riktigt, i min dotters hus lackade jag skåp sidorna med flera lager klarlack innan jag monterade diskmaskinen, de använder luck öppnings funktionen, granit skiva är bra den tål fukt men se upp med skåpsidorna

Nu har de som hae Ikeas service här i stan (Linköping) varit och monterat nya gångjärn med starkare fjädrar. Maskinen straxt över 4 år så det går på garantin.
Superbra service.

Så nu kan vi äntligen använda den automatiska lucköppningsfunktionen när maskinen är klar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.