Lås till locket för diskmedel har lossat.
Hur ska detta sitta? Funktionen är enkel, locket låses med gula ”armen” som sedan snäpper upp locket.
Problemet är att den gula armen lossnat!
Verkar inte vara trasig, dvs ingen brottyta…
Nej, den fastnar inte när jag stoppar ner den i hålet.
Vad är tricket???
Miele G 4203 SCU
@returen
Hur ska detta sitta? Funktionen är enkel, locket låses med gula ”armen” som sedan snäpper upp locket.
Problemet är att den gula armen lossnat!
Verkar inte vara trasig, dvs ingen brottyta…
Nej, den fastnar inte när jag stoppar ner den i hålet.
Vad är tricket???
Miele G 4203 SCU
@returen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
har du fjädern kvar?A A bygg skrev:Lås till locket för diskmedel har lossat.
Hur ska detta sitta? Funktionen är enkel, locket låses med gula ”armen” som sedan snäpper upp locket.
Problemet är att den gula armen lossnat!
Verkar inte vara trasig, dvs ingen brottyta…
Nej, den fastnar inte när jag stoppar ner den i hålet.
Vad är tricket???
Miele G 4203 SCU
@returen
[bild][bild][bild]
med tanke på hur både spärr och disipenser ser ut så skulle jag tro att det allt är så frätt att det inte går att få ihop på nått bra sätt, det kommer lossna igen
det är surt för dessa är riktigt dyra när det är till miele
många tusenlappar
Nej. hittar ingen fjäder…returen skrev:
maskinen är inte alls ny, men den funkar bra i övrigt. Tänkte den kunde gå några år till.
Funkar det att lägga diskmaskinstabletten i övre korgen? Då borde den ”överleva” försköljning, och lösas upp till huvuddisk.
Jag får prova.
Tack @returen för snabbt svar!!!
Vilken tur... Jag var på väg att skriva ett argt inlägg.AXS skrev:
Man lägger diskmedel till huvuddisk i facket och till fördisk på luckan..
Inte min värld så diskar diskmaskinen 10 gånger bättre om man är noga med hur man fördelar diskmedel. Fördiskmedel är dessutom superviktigt för ett bra resultat. Brukar bryta av ett hörn på tabletten och sätta som fördisk, tabletterna är ändå överdimensionerade, räcker egentligen med en halv.
Jag gick nyligen över till pulver av detta anledningen.Cheesen skrev:
Vilken tur... Jag var på väg att skriva ett argt inlägg.
Man lägger diskmedel till huvuddisk i facket och till fördisk på luckan..
Inte min värld så diskar diskmaskinen 10 gånger bättre om man är noga med hur man fördelar diskmedel. Fördiskmedel är dessutom superviktigt för ett bra resultat. Brukar bryta av ett hörn på tabletten och sätta som fördisk, tabletterna är ändå överdimensionerade, räcker egentligen med en halv.
Tabletter är ett klumpigt men "smidigt" doseringssätt.
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 700 inlägg
apropå diskmedel:
Här har ni någon som grävt ner sig i frågan om fördisk, huvuddisk, pulver, tabletter:
https://youtube.com/playlist?list=PLUzbK4vdC4DukU1kOv7E7skYTVVmbLXYr&si=-YyK-iF4VK2pSe8l
Här har ni någon som grävt ner sig i frågan om fördisk, huvuddisk, pulver, tabletter:
https://youtube.com/playlist?list=PLUzbK4vdC4DukU1kOv7E7skYTVVmbLXYr&si=-YyK-iF4VK2pSe8l