Jag har en ugn från Cylinda modell A42010015 där yttre delen på ugnsluckan har trillat av och jag kan inte för mitt liv komma på hur den ska monteras tillbaka. Bifogat bild på ställena som den yttre delen av luckan ska fästas på den innersta (innersta delen sitter fortfarande kvar på ugnen). Som syns är det 3 metallpinnar på yttersta delen och ett hål på innersta delen. Har någon en bild eller en väldigt tydlig förklaring på vilka metallpinnar som ska ligga över samt under för att luckan ska stanna kvar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
F Fillifjompan skrev:Jag har en ugn från Cylinda modell A42010015 där yttre delen på ugnsluckan har trillat av och jag kan inte för mitt liv komma på hur den ska monteras tillbaka. Bifogat bild på ställena som den yttre delen av luckan ska fästas på den innersta (innersta delen sitter fortfarande kvar på ugnen). Som syns är det 3 metallpinnar på yttersta delen och ett hål på innersta delen. Har någon en bild eller en väldigt tydlig förklaring på vilka metallpinnar som ska ligga över samt under för att luckan ska stanna kvar?
[bild]Hej Jag har samma problem. Hur får jag in det 3-delade blecket så långt att det breda som jag tror skall sitta på översidan låser luckan i rätt läge? (de två tunna blecken på undersidan med Luckan i uppläge)
[bild]
alla pinnarna skall vara på samma sida som du ser schottF Fillifjompan skrev:Jag har en ugn från Cylinda modell A42010015 där yttre delen på ugnsluckan har trillat av och jag kan inte för mitt liv komma på hur den ska monteras tillbaka. Bifogat bild på ställena som den yttre delen av luckan ska fästas på den innersta (innersta delen sitter fortfarande kvar på ugnen). Som syns är det 3 metallpinnar på yttersta delen och ett hål på innersta delen. Har någon en bild eller en väldigt tydlig förklaring på vilka metallpinnar som ska ligga över samt under för att luckan ska stanna kvar?
[bild]
[bild]
Klicka här för att svara