Har köpt en Bosch diskmaskin
I installations manualen finns en bild som tyder på att man inte ska slänga en del på baksidan av maskinen (mellan triangeln och fyran mot i bild)
Den enda delen som jag såg där var en bit frigolit.
Kan det verkligen stämma att den inte ska tas bort??
Bifogar bild på manualen (diskmaskinen har jag satt på plats men blev osäker)
I installations manualen finns en bild som tyder på att man inte ska slänga en del på baksidan av maskinen (mellan triangeln och fyran mot i bild)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min misstanke/gissning är att dessa frigolithörn är dels en del av tippskyddet, dels en del för att minska risken att maskinen lutar framåt vid installation.
Skulle behöva titta i hela manualen, länk skulle underlätta.
Skulle behöva titta i hela manualen, länk skulle underlätta.
Hmmm... på min Siemens är hörnklossarna iallafall i hårdplast. Verkar som de snålat in på detta.
Men hörnklossarna skall sitta där, ja. På båda sidorna, så klart. Googlade lite på det och lustigt nog verkar TS långtifrån den enda som brutit bort dem.
Men hörnklossarna skall sitta där, ja. På båda sidorna, så klart. Googlade lite på det och lustigt nog verkar TS långtifrån den enda som brutit bort dem.
Stämmer att du ej ska ta bort dom frigolitbitarna. Fler och fler tillverkare har börjat med detta sätt att spara pengar..M Masoder skrev:Har köpt en Bosch diskmaskin
[bild]
Klicka här för att svara