C
Cylinda DM 35: Jag tog fram vattenpasset och justerade fötterna och sen fungerade den igen.
7 svar · 285 läst
returen
returen: [citat] inte helt osannolikt även om 20 är länge ,en definitivt längre än vilket ny annan kyl
15 svar · 2,3k läst
Törner
Törner: [citat] Fick maskinen utbytt efter mycket tjat. Verkar dock vara ett vanligt problem.
9 svar · 1,6k läst
·
returen
returen: [citat] bakstycke och framifrån höger sida bruka räcka
2 svar · 120 läst
lsoderlund
lsoderlund: Troligen är väl en ny maskin inte mycket dyrare.
6 svar · 1,6k läst
·
B
Björn Nillson 2: Jag tycker största fördelen är att den drar på rejält för att komma upp i temp om man lägger i nåt kalt för att sen lugna sig så det inte blir bränt. Den håller alltså tempen i stekpannan någorlunda. Klart bättre än man klarar själv om man inte har fokus på just det, Nackdelen Jag har Siemens som har följande 5 lägen. Där är tyvärr för grova steg. Jag hade velat ha 5°C
1 svar · 491 läst
L
lisnils: [citat] Hej Lundell! Använder du fortfarande din Electrolux köksmaskin? Jag har haft min sen 80-talet. Den lilla plastvingen har gått sönder. Jag letar efter en sådan. Använder du din? Eller kan tänka dig att sälja den?
31 svar · 7,4k läst
·
returen
returen: [citat] de de gör efter vin och baguette pausen är nog inget vidare
6 svar · 264 läst
·
returen
returen: [citat] nä det blir inga skador på kompressorn utan det är kondenseringen som inte fungerar
9 svar · 20,4k läst
returen
returen: [citat] troligen en dålig krets på kortet så lite av ett önsketänkande är det nog
3 svar · 262 läst
·
Z
Zakalwe: [citat] Nu har jag tvättat ca 10 tvättar. Inte en droppe har läckt (öppnade och kollade). Jag följde denna video (slå på översättningen): [MEDIA=youtube]Zeh-_BLHp6U[/MEDIA]
88 svar · 59,3k läst
·
S
skvadron: [citat] Jo jag svepte över lite i helgen men inget napp direkt så beställde så det blir rent😊
4 svar · 182 läst
·
4774
4774: Tack alla för hjälpen och mycket riktigt var det aquastoppet som av oklar anledning satt in. Löstes genom att bara skruva loss det och sedan skruva dit det igen samt, antar jag, den grundliga rengöringen 😀. Nu fungerar maskinen perfekt igen och jag får erkänna att jag älskar dessa maskiner och apparater som faktiskt går att laga istället för att slänga i detta slit och släng
9 svar · 313 läst
returen
returen: [citat] inte applicerbar på TS kyl/frys
7 svar · 634 läst
·
returen
returen: [citat] den oändliga kan vara för kylfläkten vad går de anslutna sladdarna?
6 svar · 289 läst
·
Belmlu
Belmlu: Blev (förhoppningsvis) löst med att tvinna ihop med ståltråd, glasfiberremsa och epoxilim (PL400 jag hade hemma var för gammal).
11 svar · 385 läst
·
returen
returen: [citat] lossa de vita byglarna som håller motorn lossa fläktkåporna ev ta ur trumman lirka remen runt den främre fläkthjulet återmontera
2 svar · 122 läst
·
returen
returen: [citat] beror på maskin men de äldre har återfjädrande
15 svar · 2,2k läst
·
returen
returen: som sagt runt motoraxlen och andra sidan av spännhjulet
3 svar · 216 läst
·
Y
Yvonne W: [citat] Jag har dragit den övre gränsen t sidan men det tar stopp efter ett par mm. Svårt.
23 svar · 5,6k läst
·
returen
returen: [citat] Electrolux skulle jag avråda i från de görs i polen med kinesiska komponenter. tyskbyggdt Bosch serie 8 eller 6 Siemens IQ700 eller 500 även 800 du får bra kvalitet och om det behövs billiga reservdelar
19 svar · 3,7k läst
returen
returen: [citat] Motala vs Polen
11 svar · 2,0k läst
L
louise-johansson: [citat] Jo, tyvärr påverkar det kvaliteten på potatisens kokning när pulserandet (som i min cylinda 6160 som fanns i nya lägenheten) blir märkbart. Dvs för kraftig på, för lång tid av). Kokar man mjölig potatis och det omväxlande kommer en stötvåg/omväxlande avtar så blir stötvågen så pass kraftig även på låga temperaturer att potatisen kokar sönder.
7 svar · 1,9k läst
·
N
Nissenisse1: [citat] Detta är min spaning också! Vad jag förstår är energieffektivitet det man lagt mest resurser på och kommunicerar med olika färgglada märkningar. Något som är svårare för vanligt folk är decibel, vilket få har en referens kring och sällan kan testa i varuhuset. Minns inte var men en som jobbade med vitvaror sa just att kompressorn nu körs på högre varv eller frekvens pga
179 svar · 41,8k läst
·
A
Anna-Karin L: [citat] Okej tack 😊 Jag kommer nog inte att försöka kolla nåt sånt själv. Den får gå ett tag så hör jag mig igen till whirlpool om den går sönder helt. Får så ut med ljudet även om jag inte tycker att det låter helt normalt. Säger reparatör att inga fel finns så kan jag inte göra så mycket mer just nu. Eller vad säger alla som läser det här, ska man ändå hävda att
37 svar · 998 läst
·
returen
returen: iom att det är ett unikt tvåkompressorskåp så är det ovärderligt att ha extremt driftsäkert bara att reparera det finns trådar här i BH som beskriver bytet annars återkom så skall jag guida dig
7 svar · 161 läst
returen
returen: [citat] rena plugg and play har du 230v elementspäning som här så funkar en induktion
14 svar · 351 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.