9 617 läst ·
20 svar
10k läst
20 svar
Kondensorn full med vatten
Hej efter så lång tid. Jag har liknande torktumlare. Samma modell fast nyare. Hur gick det?
Är det lätt att komma åt pumpen baktill? Vill helst inte skruva.
Är det lätt att komma åt pumpen baktill? Vill helst inte skruva.
Hej,Annicaekdahl skrev:
Fick du nån klarhet i vad felet var med din tumlare? Jag har samma problem som beskrivits tidigare i tråden.
Pumpen startar när flottören/microbrytaren ger signal men slutar efter några sekunder. Om jag kopplar ström direkt till pumpen så går den konstant.
Funderar på om det kan vara flottör/brytare som är felet eller om det finns något kretskort som avgör hur länge pumpen ska få ström.
Jag tog ut kondensorn och rengjorde samt torkade den genom att låta den ligga på ett element.F fklint skrev:Hej,
Fick du nån klarhet i vad felet var med din tumlare? Jag har samma problem som beskrivits tidigare i tråden.
Pumpen startar när flottören/microbrytaren ger signal men slutar efter några sekunder. Om jag kopplar ström direkt till pumpen så går den konstant.
Funderar på om det kan vara flottör/brytare som är felet eller om det finns något kretskort som avgör hur länge pumpen ska få ström.
Klicka här för att svara