Okay hur tar sig vattnet fram till pumpen i vanliga fall?
Är det nått kar som leder vattnet till pumpen?

P
ja typ ett kar

Stopp fram till pumpen, grovdamsugare vid pumpmynning och mata på med vatten fram vid kondensorn så nu rinner det fram igen.

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Hej efter så lång tid. Jag har liknande torktumlare. Samma modell fast nyare. Hur gick det?
Är det lätt att komma åt pumpen baktill? Vill helst inte skruva.

Annicaekdahl Annicaekdahl skrev:
Hej efter så lång tid. Jag har liknande torktumlare. Samma modell fast nyare. Hur gick det?
Är det lätt att komma åt pumpen baktill? Vill helst inte skruva.
Hej,
Fick du nån klarhet i vad felet var med din tumlare? Jag har samma problem som beskrivits tidigare i tråden.

Pumpen startar när flottören/microbrytaren ger signal men slutar efter några sekunder. Om jag kopplar ström direkt till pumpen så går den konstant.
Funderar på om det kan vara flottör/brytare som är felet eller om det finns något kretskort som avgör hur länge pumpen ska få ström.

F fklint skrev:
Hej,
Fick du nån klarhet i vad felet var med din tumlare? Jag har samma problem som beskrivits tidigare i tråden.

Pumpen startar när flottören/microbrytaren ger signal men slutar efter några sekunder. Om jag kopplar ström direkt till pumpen så går den konstant.
Funderar på om det kan vara flottör/brytare som är felet eller om det finns något kretskort som avgör hur länge pumpen ska få ström.
Jag tog ut kondensorn och rengjorde samt torkade den genom att låta den ligga på ett element.

• Gilla
fklint
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.