Hej. Skulle öppna frysen och fick handtaget i näven det gick rakt av... Skåpet är ca 10år och ett nytt handtag 2000kr!? Hutlöst dyrt, kan man limma? Ser ut som gjutgods typ.
Mvh

lägg upp en bild

Trasig komponentsäkring i hand framför induktionshäll, med tydlig skada och lossad metallflik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såg en kille som hade 3d-printat ett eget handtag. Finns på Mieles Facebook, på community. 21 mars. Det finns en och annan som haft problem med trasiga handtag till kylskåp, inte bara Miele men Miele kanske tar mest betalt för nya.

• Gilla
dajjes
  • Laddar…
P
kanske är grejjen att 3D-printa handtag

Hittade du något nytt handtag? Har ett likadant som gick av på samma sätt idag och 2000kr är ju inte direkt acceptabelt.

Ringde miele och köpte ett för 1100kr,. Mitt hade utgått så jag fick 2 till kyl/frys

Köpte från Danmark för några år sen.
Gav 800kr.
Kommer inte ihåg vad företaget hette.
Hittade på.Google.

Detta har faktiskt hänt två ggr för mig. Första gången på frysen och andra gången på kylen.
Jag mailade miele och frågade om ett handtag verkligen skall gå sönder så här. De frågade efter serienummer och skickade sedan nya handtag kostnadsfritt till mig. Det ser ut av vara samma modell på handtag som du har.

• Gilla
Mats 68 och 1 till
  • Laddar…
Handtag på kyl gick precis sönder, ett par månader innan samma med frys. Har inte ersätt den än. Har nu mailat Miele och frågat vad dom tycker om kvaliteten på sina produkter och hur vi kan gå vidare med detta. Får se vad de svarar.

• Gilla
Torsten234
  • Laddar…
Jag har ett handtag till salu och två rostfria dörrar utan skador hemma om någon är intresserad...

Sparade dessa då kompressorn gått på mina frysar.

Hej

Har du kvar din handtag till Meile?
Hör av dig till mig i så fall. 070-6279842

Ha det gott
Anders

Jag har kvar ett handtag och två dörrar utan skador.

Samt lite hela lådor.
Det är handtaget som är lite fyrkantigt…

• Fyrkantigt kylskåpshandtag på en rostfri Miele kylskåpsdörr i ett ljust kök.
    Skapa konto
  • Fyrkantigt handtag på en stainless steel kylskåpsdörr utan synliga skador.
    Skapa konto
B bivis skrev:
Jag har kvar ett handtag och två dörrar utan skador.

Samt lite hela lådor.
Det är handtaget som är lite fyrkantigt…
Ok, det var fel handtag :(
Tack ändå

Hej! Har du kvar handtaget th (det som är lite svängt)?
Mvh, Gun

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.