Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag avfrostade den en gång, sen höll den sig bra..
Nu i höstas började den låta lite, som om is nuddade en fläkt...men det gjorde den nån vecka eller två sen slutade den.. inget problem med is i lådorna i alla fall....
Nu vet jag var problemet ligger - även ditt, för du har isbildningar exakt på samma ställen som mig. Det är en gummipackning som hoppat av vid anslutningen mellan takdelen och dräneringsslangen. Jag demonterade takdelen och insåg detta så jag satte in den igen och satt fast allt ordentligt. Låter allt tina ordentligt nu. Innan jag sätter igång systemet.

Hej Daniel
Fungerar den fortfarande. Bifogar bild om det var där det läckte. Närbild av del av vit plastkonstruktion med runda och raka former.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
B
Precis varit hos grannen som har ett Electrolux EUF2749A0W. Ser ut att vara lika som det där från Ikea. Samma problem med att det isat igen. Rev isär invändigt och såg att den där gummipackningen låg löst. Hoppas det bara var det felet.

B breakman skrev:
Precis varit hos grannen som har ett Electrolux EUF2749A0W. Ser ut att vara lika som det där från Ikea. Samma problem med att det isat igen. Rev isär invändigt och såg att den där gummipackningen låg löst. Hoppas det bara var det felet.
Svårt att veta om den satt rätt och lossnade efter demonteringen.

B
A AoA skrev:
Svårt att veta om den satt rätt och lossnade efter demonteringen.
Så är det... men den var ändå ovalt formad och låg på tvären. Kan tycka att fen borde varit rund om den lossnat när jag tog bort kyldelen.

• Gilla
Bill Algö
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.