F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 767 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 767 inlägg
Gångjärnen har blivit tunga, och luckan stänger dåligt. Är det lönt att försöka smörja upp dem? Hur kommer jag åt dem? de sitter inbyggda på något vis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal tråd men chansar... Hur vet man om den är byggd i Motala? Har en EKI6551 där luckan låst sig så den inte går att få upp förbi 45 grader, alltså inte till de 30 grader manualen pratar om för att ta loss luckan. Köptes 2015. Allt annat än den där dumma luckan fungerar och gångjärnen finns som sagt inte längre.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 119 inlägg
Det bör finnas en etikett, t.ex. på baksidan, där det står Made in ....Micleg skrev:
Gammal tråd men chansar... Hur vet man om den är byggd i Motala? Har en EKI6551 där luckan låst sig så den inte går att få upp förbi 45 grader, alltså inte till de 30 grader manualen pratar om för att ta loss luckan. Köptes 2015. Allt annat än den där dumma luckan fungerar och gångjärnen finns som sagt inte längre.
Men jag tror att Electrolux la ner fabrik i Motala 2011.
ska kolla, men än så länge har jag bara hittat den silvriga etiketten med produktnumret och texten Made in EC vilket antyder något annat land än Sverige för då hade man väl skrivit det.BirgitS skrev:
polskMicleg skrev:
Gammal tråd men chansar... Hur vet man om den är byggd i Motala? Har en EKI6551 där luckan låst sig så den inte går att få upp förbi 45 grader, alltså inte till de 30 grader manualen pratar om för att ta loss luckan. Köptes 2015. Allt annat än den där dumma luckan fungerar och gångjärnen finns som sagt inte längre.
motala gav upp 2012
du kan prova andra ggj från dessa polska
skillnaden är fjäderns styrka
tex
https://shop.electrolux.se/matlagni...ngjarn-till-ugnslucka-hoger-sida/p/5614549029
Klicka här för att svara