5 296 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Miele frys klarar ej över -8. Bild på baksida, ser OK ut?
Hej! Nu har frysen börjat strula, verkar inte klara mer än -8 grader (lagt in temperatursensor), men den håller -8.
Har flyttat ut frysen och röjt allt runtom så den har bra ventilation. Rören i bak har inte känts överdrivet varma, fläkten har jag försökt lyssna på om den går igång och det gör den.
Finns det något jag kan göra? Inga konstigheter på bilderna? Den har förvisso 10 år på nacken men hört att denna modell överlag inte strulat för en installatör/reparatör som installerat massor av just dessa i området jag bor.
Har flyttat ut frysen och röjt allt runtom så den har bra ventilation. Rören i bak har inte känts överdrivet varma, fläkten har jag försökt lyssna på om den går igång och det gör den.
Finns det något jag kan göra? Inga konstigheter på bilderna? Den har förvisso 10 år på nacken men hört att denna modell överlag inte strulat för en installatör/reparatör som installerat massor av just dessa i området jag bor.
Moderator
· Stockholm
· 57 836 inlägg
Vad är det för fabrikat?
Går den hela tiden och försöker göra kallt, eller stänger den av sig?
Är det en ren frys? Inte kombinerat med kylskåp?
Går den hela tiden och försöker göra kallt, eller stänger den av sig?
Är det en ren frys? Inte kombinerat med kylskåp?
10 år för en Miele är ingenting. Visst det är inte som förr men minst 15 år ska den fixa. Om du inte får ordning på den så kolla med Miele direkt om eventuell goodwill.R reta skrev:Hej! Nu har frysen börjat strula, verkar inte klara mer än -8 grader (lagt in temperatursensor), men den håller -8.
Den går hela tiden skulle jag säga, märker ingen ändring i hur ofta den är på/låter i jämförelse med innan.H hempularen skrev:
ren frys, ej kombo, Miele FN 11827 S / FN 12827 S / FN 12827 S edt/cs (hittar inte modellnr på frysen men manualen jag fått med är för dessa tre)
Redigerat:
om fläkten går och kompressorn går hela tiden så är det nog en läcka eller tokslut kompressorR reta skrev:
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 626 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 626 inlägg
Kontakta Miele, de bör ju veta vad felet är, är det under 10 år så kommer en reparatör ut gratis och en gratis halvtimmas reparation har jag för mig.R reta skrev:Hej! Nu har frysen börjat strula, verkar inte klara mer än -8 grader (lagt in temperatursensor), men den håller -8.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 626 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 626 inlägg
Javisst, är det uträknat, samma med alla produkters garantier, det är inräknat i priset. Här är det ju mer en kvalitetsgaranti och att man vet att man kan få ut en reparatör som felsökning och om tiden räcker, dvs 30 min på plats utan extra kostnad.Vonelffors skrev: