D
d0le: Har en frys med ismaskin den blinkar oftast och har slutat göra is. En Electrolux Husqvarna frys. Läste här i forumet att någon bytt ut magnetventilen för den fel doserade och och iskuberna blev en enda stor isbit. Så var det även med våran. Men efter att ja bytt magnetventilen har det inte blivit någon skillnad. Någon som vet varför den blinkar ?
0 svar · 546 läst
·
D
Daniel Karlsson4: Jag hade sot på elektronikkortet för något år sedan… lödde även bort ett relä och filade kontaktytorna som jag tror vad grundproblemet. Satte tillbaka allt och den har fungerat sedan dess
1 svar · 298 läst
Höghus
Höghus: [citat] Nä, verkar inte så. Friterade idag och råkade få oljan lite för varm. Jag drog kastrullen till en en ledig platta för att den skulle svalna lite, och då tändes restvärmeindikatorn även på denna platta. /Höghus
13 svar · 3,0k läst
K
krambriw: Siemens Bosch numera
8 svar · 4,5k läst
·
T
tergo: där borde gå någon kabel mellan luckan och maskinen , har kanske avbrott
3 svar · 255 läst
Huddingebo
Huddingebo: Är det halvledare för att aktivera de olika pumparna och växlaren mm? Har du mätt de? Lött om alla hålmonterade större komponenter?
65 svar · 75,4k läst
·
S
steffo_b: [citat] Så är det absolut. Det vissa finner meningsfullt är obegripligt för andra i en del fall. Men jag har extremt svårt att se hur det kan vara värt det att dra ur kontakten ur frysen några timmar för att eventuellt spara en 50 öring eller så några dagar i månaden. Speciellt ställt mot risken att man missar att stoppa i den igen på natten med följd att allt i frysen blir
222 svar · 45,0k läst
·
D
Daniel Karlsson4: [citat] Jag tycker att det låter som att maskinen fyller på vatten… kolla om det är läckage någonstans. Lyft på avloppsslangen och se om det droppar eller är blött under. (Dra ut doseringslådan lite så ser du även om det är vatten som den fyller på) Vilken fas är maskinen i ? Låter den hela tiden eller är det bara vid ett visst tillfälle?
2 svar · 674 läst
·
K
Klurpelle: Hej. Någon som känner till värdena på motstånden vid triacen z7m? Det är spolväxlaren i en ASKO D5647 som motorn brunnit pga vatten som läckt. Har bytt spolväxlaren men den triac som styr motorn och de två motstånden invid har då också gått sönder/brunnit.
0 svar · 253 läst
·
M
micke_falk: [citat] Fasiken vad glad jag är att du skrivit detta. Tog ett snöre och drog med och fick upp luckan. Plasten i handtaget hade pajat. Så skönt att jag fick upp låset och luckan. Tack! :-)
30 svar · 36,5k läst
·
Y
YuGi: Körde med JD weld. Första gången lossnade det efter ett tags användning. Kändes som att fästet mot hålets kanter släppte, inte att skruven lossnade ur massan. Andra gången gjorde jag hålet lite skrovligare… kommer inte ihåg 100 men tror jag skruvade i och ur en skruv innan jag fyllde med fogen. Har suttit bra sedan dess 😊 JD weld påverkas en del av ugnsvärmen trots allt märker
8 svar · 725 läst
Intet
Intet: Provade luftfriteringen för första gången nyss i vår nya Elektroluxspis. Det blev som förväntat sämre än att lägga klyftpotatisen på vanligt vis i långpanna. Blir airfryern vår nya bakmaskin?
22 svar · 6,5k läst
B
BearOrleen: Absolut gör den det. Men det går inte att vara i tvättstugan när den centeifugerar. 😁
4 svar · 588 läst
·
A
Avemo: [citat] Jag vill minnas att det var en Electrolux. Men det är snart 20 år sedan jag köpte den begagnad. Så jag tror inte att det säger så mycket om dagens maskiner. Kanske att du kan hitta anslutningar till hoarna som bygger lite mindre på höjden. Men mycket kompaktare blir nog inte vattenlåset. Jag hade den allra minsta sortens bänkdiskmaskin. Och det var inte plats för något annat i
18 svar · 576 läst
·
A
Am73: Är det någon som provat denna? https://lochelectronics.com/
0 svar · 259 läst
·
BirgitS
BirgitS: Vi tittar på hällar till en kommande köksrenovering och ser då att det har kommit en massa finesser som vi inte känner till. Siemens, Bosch: FryingSensor Pro, FryingSensor Plus, Blue Dual lightSlider AEG, Electrolux: ActiveTouch, SenseBoil, SenseFry Är de till någon nytta eller är det en grej man prövar några gånger men sen märker man att de inte underlättar matlagningen?
0 svar · 284 läst
C
Christer Lund: Okej. ska kolla på detta.
4 svar · 308 läst
·
L
Ludde67: [citat] Antar att du även gjort en norsk reset. Dvs dragit ur strömmen i 5-10 minuter. Och att du kollat att vattnet verkligen kommer fram. I övrigt har jag inte något bra tips på vad som kan vara fel. Oavsett så får det inte vara något som kostar mer än typ 500 att laga eftersom maskinen är 20 år gammal. Och kan du inte göra det själv så kommer kostnaden för arbetstid att göra
1 svar · 351 läst
I
Ivar Nelson: Jag hittade ett dåligt element och den hade lite smälta kopplingar. Beställde nyt och satte i. Löser fortfarande ut jordfelsbrytaren när elementen körs! Vad ska jag felsöka härnäst? Mäta resistans i kablage mellan värmeelement och kontaktor?
1 svar · 482 läst
·
A
arasmus: Nu var ju detta ett tag sen, men det som hade hänt var att en skruv ramlat ner och skar upp hela trumman :)
3 svar · 3,2k läst
·
N
Naesstrom: Har en tvättmaskin från Bosch (WAE283M0SN/03) som plötsligt har fått för sig att programmet är slut när det är 1 minut kvar. Den visar även ikonen för centrifugering trots att luckan går att öppna och allt egentligen är färdigt! [bild] Lite I-lands problem då det jobbigaste med det är att jag inte kan starta nästa program med samma inställningar genom Play knappen utan måste
0 svar · 260 läst
·
F
fbumark: [citat] Någon som vet om den här satsen passar till en Siemens IQ500 SN45ZS10CS?
24 svar · 6,2k läst
·
M
mitthusbergby: Hej Jag lyckades till slut att få bort skruven och hjulet med hjälp av att förlänga hylsskaftet med ett gammal hjärnrör på 2 m. Nu återstår resten av arbetet.
6 svar · 10,7k läst
·
D
Dano65: Vi undrar, samma problem
5 svar · 7,2k läst
·
H
HusISkogen: Hej Nu är barnen i säng och vi öppnade upp diskmaskinens nedre del. Mycket riktigt står det vatten där så något sorts issue med läckage är det. Vi kunde inte se något som faktiskt droppade men vi kunde se rörelse i vattnet nere till höger under vad som ser ut som en motor. Den grejen hade också mycket kalk och grejer på sig, vad säger ni teknikkunniga? Är det här något man kan
4 svar · 482 läst
·
L
leakim007: Exakt samma problematik på mitt kylskåp. Börjar med att dörren skrapar i plasten på öppningssidan, justerar upp foten på motstående sida och skrapet försvann men började knäppa och knaka ifrån nederkanten på gångjärnssidan. Pallade upp dörren, slog en spännrem runt hela kylen (så att dörren inte skulle öppna sig) och demonterade vinkeln med plastdetaljer och gångjärnspinne.
40 svar · 14,2k läst
·
K
KurBur: [citat] Slutade med att vi erbjöd K2A ett belopp motsvarande deras övriga krav som var "sådär" ok. Men bara för att få ett avslut. Med villkoret ta det eller så tar vi det vidare juridiskt. Men skulle ha varit intressant att driva det vidare. Ursprunglig fakturering var 10 000 kronor för hög innan att man diskuterar ansvarsfrågan. Kan inte vara bara otur. Så 12 000 blev till slut 1000.
17 svar · 1,2k läst
·
C
Cylinda DM 35: [citat] Efter lite testande så verkar motorn gå ibland men oftast klickar bara kretskortet i manöverpanelen….🧐 Någon som kan vägleda vad det kan vara?
1 svar · 265 läst
J
Jimbie: Ja det känns som byter man kommer man få dras med mer ljud. Dessa gamla 2 kompressor skåpen verkar ju vara i en helt annan klass gällande ljudnivå. Den är ju iaf inte no-frost vilket verkar vara ännu värre gällande ljudnivå, avfrostar hellre själv 1 gång per år typ då som jag gjort nu. Det hade ju varit skönt om man kunnat använda grönsakslådorna till grönsaker istället för
3 svar · 619 läst
·
T
teuvo tainio: [citat] Hej, jag som är lite äldre minns när Japanska bilar bilar dök upp på 60-talet och Koreanska på 70-talet, alla var skeptiska och sa att det är en fluga som går över för de kan ju inte göra bilar, jag har besökt Kina över 10 gånger och sett en enorm utveckling på senare tid, speciellt när det gäller el bilar är de nog marknadsledande idag, Vi kan tycka illa om det men vi
13 svar · 5,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.