30 830 läst ·
137 svar
31k läst
137 svar
Hjälp med felsökning Miele frys
fn12827s
Frysen började larma i går för temperatur, (gula lampan och röda blinkade) kompressorn låter som om den går.
Har en fråga ange felsökning, går fläkten konstant i frysen eller bara vid behov ? Drar den in luft i överkant och blåser den längst baksidan?
Frysen började larma i går för temperatur, (gula lampan och röda blinkade) kompressorn låter som om den går.
Har en fråga ange felsökning, går fläkten konstant i frysen eller bara vid behov ? Drar den in luft i överkant och blåser den längst baksidan?
Har för mig fläkten startar när temperatursensorn i förångaren når -25c och dörren är stängd. Samt att kompressorn är igång Den tar in luft uppe vid förångaren och blåser ut den genom genomföringarna i bakväggen.D defrost skrev:
Vanligaste felen är på 1:a plats fläkten 2:a plats sensorn i förångaren ( skulle nog byta bägge samtidigt när man ändå är där och pillar.
Effektelektronik som trea.
Eftersom fläkten inte går när dörren är öppen, kan man använda en magnet för att lura skåpet, har för mig man ska sätta magneten i nederkant mitten av styrelektroniken på den modellen. Bara ha dörren öppen till dörrlarmet aktiveras och prova dig fram tills larmet tystnar, och fläkten ”eventuellt” startar.
Vid Elektronikfel på den modellen brukar kompressorn ”gunga” gå lite orent och till slut så slår kompressorn ifrån. Kan ta 30 min från start av varmt skåp tills det felet kommer.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden