Vitvaror
returen: [citat] även plasma filter försöker man ha på ordinarie plats och om du sett hur de ser ut så sitter dessa vinklade för att få erforderlig yta titta bara på en vanlig vägghängd fläkt hur mycket större fettfiltrena är jmf med arean på röret efter. så att på ett säkert sätt få in ett plasmafilter i en litet fykantigt rör bedömer jag vara ogjort
gmogmo: Ska du ha en stor fristående spis ska du ha en Aga eller möjligen en falcon. Fast de får ju iofs de du nämnde att verka billiga.. https://se.agafalcon.com/sv/
vonSallad: [citat] Jag fick justera låset till dörren, det var inte helt hundra iskruvat så dörren stängdes inte riktigt. Var väldigt lite, någon mm precis vid låset men gjorde mer på andra delar av luckan. Efter det gick gummit fram till glaset och jag har provkört och det läcker inget 😁
Isakare: [citat] Vi hade en kryddhylla som hade gångjärn upptill och nån klick funktion nertill, var bara att dra ut och fälla upp, en pinne likt den till motorhuven på en bil höll den öppen ca 45 grader så man kom åt filtret.
returen: [citat] eller dra väck den du märker ingen skillnad, den kommer att lossna av sig själv och då blir du irreterad
returen: [citat] låter som kablaget mellan dörr och maskin
Prakah: Jag fick samma blink vilket visade sig bero på låg inspänning (typ 70V just när jag mätte) till maskinen pga blåst huvudsäkring.
Balob: Tjena. Har exakt samma fel. Vilken kabel var det som var klämd för dig? Har kollat kabeln som går ut i dörren (gångjärnet) men kan inte se några fel.
BlodSvettSkavsår: [citat] WoW!! Holy shit!! Pardon my french, men det här var nyheter som gjorde mig glad till tårar! Fy bubblan vad duktiga ni är! ♻️💪 Jag förstår helt och delar med er känslan man får av att ha åstadkommit en sådan lyckad lagning. Kul att tråden fortfarande lever och att den kan hjälpa! God Jul till er alla!!
AntonFrejd: [citat] Tack! Tror jag hittade den, känns dock omöjlig att få loss utan att plocka ner hela maskinen men det är väl bara göra. Slangarna ser fina ut tycker jag. Tack för hjälpen!
Bo Jansson4: Hej, vad heter ersättningsfrysen - den utan display?
returen: [citat] va bara återhållsam med pyrolysen till dess
olof63: Superintressant, tack för info - denna kostnadsjakt går ju ut över oss konsumenter och det finns ju ingen ljusning i sikte då - trist @returen med AEG och flytten, men det är lite treden worldwide, slit och släng liksom - eller så är jag bara gammaldax. Hursomhelst, induktionshällen är avbeställd och det blir inte heller någon ny ugn förrän denna packar ihop. Tack flr bra info i
returen: [citat] beror ju vilken maskin det är men vanligast är att du trycker ner en skruvmejsel i ett av de stora hålen och för valken innåt går tyvärr inte att sätta tillbaka
returen: [citat] armen är uppe vilket oxå gör att den inte gör nån is sen måste ju självklart isbingen vara på plats så att den vita strömbrytaren uppe höger är påverkad
Anna-Karin L: [citat] Tack för svar 😊 Betalade du nånting för det teknikern kollade på då, eller gick det på garantin? Då verkar det som att det kan vara så alltså, att de låter och skallrar vid centrifugering. Ljudet på min fanns från första början, den första tvätten jag körde. Jag tänker att de får byta den, men så enkelt är det kanske inte.
returen: [citat] det är vanligt på dessa instegsmodeller att trummans lager går ner, som det gjort i ditt fall högst tveksamt om man skall försöka reparera detta då det är bättre att lägga dessa peningar på en ny maskin
returen: [citat] sitter tacho på den med faktiskt mycket ovanligt med tacho på diskar
GustavSt: Kapade sladden, ca 10cm och kopplade in på nytt. Nu fungerar plattorna! Fick inte av hela svarta dosan, vågade inte bända för hårt. Tack för tipset, slapp iaf spendera en resa till affären och 250kr för ny sladd. Får hålla ett öga på det för att se om det blir något strul igen. Blir väl en ny felsökning då
returen: [citat] Nu är ju inte elon nått annat än en säljare grupp men om man drar en slangklämma å märker man detta och lä, mnar det inte
returen: [citat] gäller ju att hitta i så fall en modell som är avsedd för limning med rätt bredd, tjocklek och elasticitet färg kanske kvittar
eraf1: Najs!. Jag ska försöka ta ut den och torka för att se hur lång det funkar
BirgitS: [citat] Maxdjupet, inkl. luckan, är 37,2 cm enligt sidan du länkade till, det är ju inte mycket mindre än 41 cm. Har du letat på Amazon?
returen: [citat] allting är dåligt på dessa kretskort så hitta det som är relevant
returen: [citat] Läs inlägget ovan förstår du inte vad där står så ge dig inte in på det
JSten: [citat] https://www.gaggenau.com/se/produkter/hallar (produktnamnet syns ju på bilden ovan :) )
bhus2021: Fick E:15 för någon månad sen, orkade inte felsöka utan skaffade bara packningskitet och satte in, funkade en månad sedan konstant E:15. Nu öppnade jag högersidan och ser att en musfamilj flyttat in i underbotten på maskinen… Blir att köpa nån ny billig på BlackYear-kampanjen för detta lär hända igen tills jag fått tid att renovera köket.
barry: Tack för en grym tråd. Jag fixade att öppna min Bosch-maskin med kniv-tricket som visades i videon samt att jag ersatte den trasiga plastbiten med ett par skruvar.