Vitvaror
David Oljelund: En rapport. Från att frysen pep sporadiskt och den höll temp så tappade det helt plötsligt förmågan att hålla tempen. Symptomen som jag tidigare beskrev var mycket riktigt pga temperaturgivaren i förångaren (som sitter inne i frysen längst upp). Det oregelbundna beteendet berodde på att den gamla sensorn höll på att ge upp och fungerade ibland. När jag mätte motståndet med
Jon77: [citat] Hej! Har samma problem. Vad betyder "justera spelet på dörrens ovansida?"
Kurtivan: [citat] I #9 skrev han väl att han köpte en ny?
zarkov: [citat] Jag körde den till tippen och köpte en Siemens. Aldrig mer vitvaror från Samsung...
Eric Degaardt: [citat] Måste börja följa upp för helvete. Folk startar trådar och avslutar precis när det är dags att berätta hur det gick.
Isakare: Tog över en maskin som luktade illa. Avsedd tablett gjorde ingen verkan alls. 90 grader med klorin i alla fack 4 gånger efter varandra så slutade den lukta. Runt bäljen fick jag gnugga manuellt med tandborste, vik ut bäljen om det går på era maskiner så får ni se hur mycket mys det sitter där.
returen: W en svensk modell mycket bra maskin tyvärr vill inte kineserna hålla liv i denna och viktiga reservdelar har utgått pumpen har numera en kinesisk tillverkning och är ..... men reservdelsnummer 442028 bilden visar hannningmodellen den ursprungliga det som kommer ser inte ut så....
returen: [citat] det var det jag avsåg, dvs de två första åren är de viktiga att hålla koll på
returen: [citat] den är ju över tio år och italiensk så..... men det är enkelet att fixa om electrolux valt att ha kvar reservdelarna till denna då dvs byt kretskort troligtvis kortis i triacen till motorn går självklart att fixa men lite mer skills än vad som normalt hittas här på BH krävs
Bartek Laberg: Har samma problem, skruven i mitten går att skruva loss, men kräver newtonkraft/acceleration högre än den som trumman behöver för att börja snurra med. Med andra ord; en skruvdragare och 10:ans sexkantsbits. Har dock inte lyckats lossa några andra delar på denna sida, men tror att man måste lossa andra sidan också, och sedan försöka få loss yttre trumman/plasthöljet innan man
Leif i Skåne: Termostat ratten den svarta är VVB innertemperatur desto högre temperatur och fler kan duscha i rad. Det är blandningsventilen under som reglerar maxtempen på varmvattnet ut 50° C Så låt du tempen varar på 75° , men är det bara 1 person som duschar så är där en marginell energibesparing att sänka men varmvattnet tar slut snabbare.
returen: [citat] troligen inloppsventilen (mycket vanligt) artno 441586 https://fixpart.se/produkt/hisense-gorenje-441586-ventil-diskmaskin'
tyomka: Hej, Har nu bytt båda regulatorer. Nu funkar alla plattor som de ska. Ännu en gång, tack!
chrille_88: Vi hade samma fel nu på vår torktumlare, EH0. Felet var på styrkortet (det i bild på första inlägget). Det var flera lödningar på kortet som var dåliga. Man såg dem om man tittade noga. Efter att ha lött om dem så funkade det igen. Inga kondensatorer eller reläer var dåliga i vårat fall. Gissar att kombinationen av värme + vibrationer och dåliga grundlödningar gjorde att de med
MathiasFr: Den är nog rätt välskött, körs mindre än varje dag. Såg väldigt fräsch ut i "maskinrummet", iof första diskmaskinen jag öppnat
Manjo1: Hej igen! Testade att vira en 2 mm aluminiumtråd som på era bilder efter att ha frostat av ordentligt. Höll i ca 6 mån (bättre än hur det var innan) men nu börjar det samlas is i botten igen så får frosta av på nytt. Några tips på annat man kan tänka på eller modifiera? Hur har det gått för er andra som testat samma?
pfb: [citat] Japp, har inte haft problem sedan jag gjorde åtgärden för ett och ett halvt år sedan
returen: [citat] det är en pump vars volym ändras med ett vred det kan läcka via påfyllningslocket eller internt om packningen är hel får du byta dispenser
Tomture61: Svar från Siemens . Livstidsgaranti på detta om det skulle förorsaka vatten läckage . Gäller även min årsmodell .
Guojin: [citat] Vi har haft samma problem men valde att låta bli med reparationen. Apparaten fungerar ändå utan skillnad.
Myk: [citat] Grymt! Ditt tips löste proppen😃 Stort tack😎
Festlund: Kan även vara varning för vatten under maskinen, har sett några (som ej ger felkoder) som varnar med samma varningslampa vid läckage till undre tråget.
Pgpettsson: Tack för input! Det verkar ju inte allt för utmanande då med andra ord!
JRX: Nu har de som hae Ikeas service här i stan (Linköping) varit och monterat nya gångjärn med starkare fjädrar. Maskinen straxt över 4 år så det går på garantin. Superbra service. Så nu kan vi äntligen använda den automatiska lucköppningsfunktionen när maskinen är klar.
Festlund: [citat] Stämmer att du ej ska ta bort dom frigolitbitarna. Fler och fler tillverkare har börjat med detta sätt att spara pengar..
Skogsmumrik: Tack alla för kloka tips och hejarop. Nu är fläkten uppe och kryddhyllan tillbakaskruvad. Det fick bli ett par svängar till bygghandel då vi behövde monteringslim till röradaptern och spännbandet till röret var för stort. Alltid är det ngt som hänger upp sig. Uppsättningen funkade bra med distansklossar från en hylla i garaget. Testade så allt fungerade och var tätt innan vi satte