Electrolux torktumlare, under 2 år gammal.
Värmepumpstumlare.
Vid koll av kondensorn så är det fullt med vatten på botten, kondensorn går inte att dra ut utan endast dammsuga på plats.
Tömningsslang går ut i avloppet.
Ingen självrengörande kondensor alltså.
Finns det någon Pump i dom här som kan ha gått sönder?
Den larmar inte utan kör klart.
Värmepumpstumlare.
Vid koll av kondensorn så är det fullt med vatten på botten, kondensorn går inte att dra ut utan endast dammsuga på plats.
Tömningsslang går ut i avloppet.
Ingen självrengörande kondensor alltså.
Finns det någon Pump i dom här som kan ha gått sönder?
Den larmar inte utan kör klart.
Redigerat:
Nej, den går inte att dra ut på en kondenstumlare med värmepump. Den är ju ansluten till kylkretsen. Men det finns säkerligen en pump som ska pumpa ut vattnet. Sannolikt är det den som är problemet.
Jag kör den nu för att kolla eventuella larm.
Drog avloppsslang till en flaska för att se om det kommer något alls ur den men det verkar det inte göra.
Inget filter nere vid kondensorn, endast luddfilter i trumman ner mot kondensorn.
Drog avloppsslang till en flaska för att se om det kommer något alls ur den men det verkar det inte göra.
Inget filter nere vid kondensorn, endast luddfilter i trumman ner mot kondensorn.
Okay.
Kanske är lika bra att kika lite på pumpen själv först innan jag ringer service.
Antingen så går pumpen men vattnet når inte fram till den eller så går inte pumpen när den ska?
Ska den gå hela programtiden eller buffrar den vatten och pumpar lite då och då
Kanske är lika bra att kika lite på pumpen själv först innan jag ringer service.
Antingen så går pumpen men vattnet når inte fram till den eller så går inte pumpen när den ska?
Ska den gå hela programtiden eller buffrar den vatten och pumpar lite då och då

