M
Mopedolyckan: På arabiska finns ett namn på fenomenet: Zankha. Själv tycker jag det luktar snigel eller nåt.
100 svar · 34,2k läst
·
Maria Ytterström
Maria Ytterström: [citat]
3 svar · 481 läst
·
J
jonaserik: [citat] Jepp nu står VP på bakbenen och inget på frambenen, dom hänger lite som i luften. Du har troligen bara spännt lite så att VP blir lite fri i framkant. Då är det bara att jobba vidare, Vill du få till någon form av betonggolv under VP, kan du dra lite till, så det blir någon centimeter luft i framkant, fylla på med betong så långt det går. Och sedan pressa VP framåt och
14 svar · 690 läst
·
[SH]
[SH]: [citat] Så länge det finns annat i klippet som låter så hjälper det inte. Ska man ha gratis hjälp från ett gäng användare där många år mycket kunnig kan det vara värt att anstränga sig lite.
6 svar · 622 läst
·
Esvorst
Esvorst: [citat] [citat] Det var remmen, tack alla 👏🏼
5 svar · 456 läst
·
T
teuvo tainio: [citat] Hej, personligen tycker jag inte att det ser konstigt ut, det är bara dörrarna som är utanför täckskivorna, när man har vant sig så ser det till och med bättre ut än när hela skåpet är innanför täckskivorna, ovan sidan av dörrarna står mig inte heller, nästan alla som byter skåp idag har det på det viset, man kan byta täckskivor mm. Inte värt besväret som jag ser
5 svar · 638 läst
·
E
emsob: Samsung DV90H8000HW Kraftigt skorrande vibrationsljud uppstod plötsligt när maskinen var igång. Trumman snurrar, värmen var på, den hade kört en bra stund, så ej oljud direkt vid start. Drar jag trumman för hand, med kraft, så får lite fart uppstår lättare variant av oljudet (i min bedömning). Se video. [bild] Roterar så verkar ej vara remmen, något lager i motorn kanske? Maskinen
0 svar · 409 läst
·
L
larsw1: Hej Jämför jag kompressorn på kylen som det läcker o frysens kompressor är är frysens mkt varmare , mätte upp kylen till 38,6 grader , sen visar febertermometern HIGH på frysen :) Känner man på bägge så är det märkbar skillnad på värmen mellan dom 2 ... När man öppnar dörren så får man ta i , som den är fastsugen ... Skumt , tänker lite att man ska ju inte behöva sätta en
2 svar · 731 läst
·
I
Icemannen: Vårt frysskåp, Siemens GS36NVWFV/03 är snart 4 år gammalt, och verkar ha tappat stinget. Det har som bäst ca -10 grader, och för säkerhets skull stängde vi av det nästan två dygn, och återstartade. Problemet kvarstår, se bifogad bild. Förslag på fel och åtgärd? Ingen garanti kvar, tyvärr, men klarar av att byta delar. Har sprängskiss och beställningslista, men vet ej om det är
0 svar · 477 läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Om man just tycker att det är lukten som är problemet så är det bra att testa om det räcker med att vädra plaggen, gärna utomhus, under en dag. Så här ser normala förbrukningsvärdena ut (kan ändras beroende på t.ex. mängd tvätt) för vår maskin (Electrolux, ung. 10 år), el (kWh) resp. vatten (l): Bomull 60 - 1,25 70 Eco Bomull - 1.02 53 Bomull 40 - 0,78 70 Syntet 40 -
7 svar · 833 läst
D
Daniel Karlsson4: [citat] Jag gissar på att maskinen tror att det är för mycket vatten och tömmer ut. Prova att töm maskinen på vatten, leta reda på om det finns tunna slangar som brukar gå till nivåbrytare. Ta loss slangen och blås in i maskinen för att se om slangen är tät. Kan även kolla om slangen är hel eller sitter löst. Sätt sedan tillbaka slangen och testa igen. (Ibland brukar jag även
1 svar · 799 läst
·
L
Larsa Andersson: [citat] Har satt min sådär, och det funkar. Gäller bara att dra remmen rätt på hjulen så remmen spänns.
21 svar · 9,3k läst
·
D
Dilato: [citat] Om det är en nolla kan du koppla valfri spis, 230V eller 400V. Chansen är hög att det är ett fullkopplat uttag. Du borde skaffa en spänningsprovare (eller i vart fall en multometer), det behöver alla husägare ha en ändå. Du kan kolla om det är en nolla med en glödlampa kopplad mellan den blå och valfri annan fas. lyser den normalt har du nolla.
12 svar · 432 läst
·
H
Hedgehog_in_hat: [citat] Ja precis vad jag tänker oxå. Jag var bara fundersam på om slangen har någon funktion när man har avloppsslangen inkopplad som gör så att vattnet inte samlas i kondensvattenhållaren. Det känns lite märkligt om det skulle vara så kan jag tycka.
4 svar · 213 läst
·
T
TomCam: [citat] Ok, inte stålull... 😉 tandborste får det bli, tack!
8 svar · 801 läst
·
S
shade73a: Hur gick det och vad bytte du till?
7 svar · 667 läst
·
stigen
stigen: Köp en Trisslott! 👍
5 svar · 454 läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Många äldre kylskåp har ingen direkt koppling mellan rattens siffra och gradtalet, utan temperaturen minskar, kylen blir kallare, med högre siffra inställd med ratten. Det gäller ju inte TS skåp men kan ändå vara värt att veta för någon annan som läser tråden.
12 svar · 784 läst
·
A
Ahya01: [citat] For ett år sedan började bytta min termostat . Sedan dess i kylskåp kommer isen på bakvägen hele tiden. Idag vågade jag att dra väggen . Jag ser att min sensor av termostat står den högst plass bak vägen och jag ser att det finns en spesialt plass till sensor på nedre delen av väggen till vänster. Jag håper nu och efter ett år termostat funker bra och ingen is i kylskåp
13 svar · 9,8k läst
Nissens
Nissens: [citat] Den där ser väldigt gammal ut. Köp en billig köksfläkt att ha tills den där renoveringen i fjärran blir av… för den där fläkten krånglar antagligen snart igen…
5 svar · 905 läst
·
BirgitS
BirgitS: ISO 5155 är en standard som togs fram av standardiseringsorganet ISO och en version av standarden antogs 1995. Så den märkningen betyder att den standarden har följts och att skåpet därmed är gjort efter 1995. Här är standarden: https://www.iso.org/standard/11158.html Som man kan se där så antogs en ny version 2005 så skåpet har knappast gjorts mer än några enstaka år efter 2005.
3 svar · 431 läst
·
M
martin_74: [citat] Tack för bekräftandet! Planen är att plocka ut och öppna imorgon och se hur fläkt mm ser ut. Med lite flyt blir det som för dig och jag slipper köpa eller byta. 😊
4 svar · 558 läst
J
Jenny Ca: [citat] Halloj! Ser din och min ser exakt likadan ut. Min larmar nu också och jag fattar inte heller hur jag ska få bort fronten. Löste du det? Var inne på IKEA men den personalen kunde inte heller gjälpa mig eftersom gammal modell innan 2014 sade de 😪
7 svar · 1,5k läst
·
J
jonaserik: Är det spänning på stiften och den inte öppnar. Om den bara inte stänger som den ska, så går det att rensa den invändigt. Spolen ska nog gå att ev vrida på eller pressa rakt upp. Nertill 4 st skruvar och tas dom bort öppnas hela ventilen, är en fjäder och ett ankare i den. Så vid att ta bort delen där, så gör det försiktigt så du kan se hur alla delar är monterade. Den
1 svar · 380 läst
·
S
Slaepet: [citat] Jag kan ju erkänna att under tiden jag väntade på reparationssatsen så plockade jag väck flottören och ställde en låg ugnspanna under diskmaskinen som jag tömde efter varje körning. Det är ett hål där under som låter vattnet rinna ut vid en viss mängd.
6 svar · 801 läst
·
L
lantzen: [citat] Tack för svar du - Hjälte! Hade nog försökt gå in via sparkplåten om du inte svarat!
16 svar · 5,2k läst
·
F
Festlund: [citat] Som sagt, det finns. Men är extremt ovanligt. Och TS uttag är 16A som du ser på bilderna. Alla (99.9%) av spisarna som levereras med Perilex samt alla kablar du kan köpa färdigkopplade i handeln som privatperson är även specade 16A. Men ja, det KAN fungera. Men så är ej standarden.
42 svar · 2,9k läst
·
RasmusR
RasmusR: [citat] Japp, dra ur sladden först, sen sitter de 3-4 skruv på vardera sida av bakstycket, ta på dig handskar först för plåten är väldigt vass. Ta bild när du kommit så långt så hjälper jag dig med rätt överhettningsskydd.
4 svar · 517 läst
L
Leif i Skåne: Byt motorkol. Sök på reservdelar cylinda http://fixit.se/ Med flera leverantörer
1 svar · 375 läst
·
Dede77
Dede77: Som @tergo skriver så öppna ballofixen fullt. Finns ingen annan avstängning av vattnet före detta (kökskran etc)?
2 svar · 376 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.