N
Nick 72: Tänker att tråden handlade om stopp i avlopp. Högtryck kan vara bra, kör det själv med högtryck och har en kräntzle. Men oavsett val av märke så beror ju vad stopper beror på. Från kök med dålig lutning är ju fett som stelnat ett bekymmer jag har. Jag har då en spolslang på 20 meter och längst fram sitter en dysa (ja det är själva munstycket längst fram på slangen) som har 1
30 svar · 1,7k läst · Vatten & Avlopp
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Nej, egentligen inte så länge du inte skadar den allmänna ledningen. Att det eventuellt blir svårare/dyrare att underhålla den får VA-kollektivet acceptera i och med att man inte ordnat med en ledningsrätt.
12 svar · 834 läst
·
· Juridik
M
maria01: [citat] läste du inte artikeln eller ?
6 svar · 1,5k läst · Artikelkommentarer
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Jag svarade på ett inlägg om deras lampor. Zigbee är bra, precis efter zwave pga de kör sämre penetrerande frekvens
75 svar · 5,9k läst
·
· El
M
MarkusMedHuset: [citat] Går i liknande tankar själv, vart i landet gjorde du detta? Var du bekant med snickaren eller skulle du säga att det var någon form av ”marknadspris”?
27 svar · 4,4k läst · Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
F
Fideliox: [citat] Vi hade betydligt högre barnafödande på 60-talet när trångboddheten var bokstavligt talat 10 gånger högre. 43% av hushåll hade minst ett sovrum som delades av 3 eller fler personer jämfört med runt 4% nu. Ändå hade man fler barn. Jämfört med förr är allt verkligen inte dyrt nu. Mat var mer än dubbelt så dyrt t.ex. och det var akut bostadsbrist mycket värre än idag. Jag
18 svar · 770 läst · Artikelkommentarer
mexitegel
mexitegel: [citat] Funderade på det under de 0,3 sekunder det tog innan Google meddelade att en likadan ny slip fanns på Bauhaus, som jag passerade på väg tilll jobbet morgonen efter för 529 kr. Inte värt som sönerna skulle sagt 😊.
21,5k svar · 4172,5k läst
·
· Verktyg & Maskiner
Rabbithole
Rabbithole: [citat] 2023 Model Y LR. Det är väl främst layouten i inredningen och rymlighetskänslan jag tycker är bättre på Teslan. Och Juniper är såpas tyst och bekväm att jag inte tycker Volvon är värd så mycket mer. Men jag hade nog inte köp någon av dom ny, för jag stör mig på några småsaker i Teslan och Volvon löser inte alla, och introducerar nya
28,3k svar · 1864,5k läst
·
· Bilar & andra fordon
DennisCA
DennisCA: [citat] Nummer 4 förklarar ju varför tillverkarna överhuvudtaget infört med att behöva programmera in delar.
80 svar · 2,6k läst
·
· Bilar & andra fordon
Hep
Hep: Håller tummarna för att sambon tänker rätt. Som sagt har jag egentligen inga problem med snipe som tråden handlar om, men däremot är det ju rätt frustrerande att in- och utborden på riktdelen påverkas av hur hårt man drar åt vreden. Det tog mig alldeles för lång tid att inse att det var så. Det blev en del justerande av borden för att få det perfekt. Nu struntar jag i det och tar
4 svar · 268 läst · Verktyg & Maskiner
Stefan N
Stefan N: När en fågel satte sig i klätterträdet. [bild]
15,5k svar · 1369,5k läst
·
· Övrigt Off Topic
C
cpalm: [citat] Jag vet inte... HQ verkar ju än så länge lyckats med stöldskyddet då inget tyder på att klipparna är stöldbegärliga, vare sig de är Connect-klippare med GPS-spårning eller inte. Hade det gått att låsa upp dem på något hyfsat enkelt sätt hade garanterat buset visat ett större intresse. Men visst, med ett "hårt" beroende till molnet kan man implementera ett garanterat
13 svar · 1,3k läst · Artikelkommentarer
B
Bitterhetsakademin: Indiankrassen och pelargonerna blommar ännu fint.
3,0k svar · 333,1k läst
·
· Trädgård allmänt
K
Kakelugnen566: [bild]
47,4k svar · 10090,5k läst
·
· Övrigt Off Topic
K
47,4k svar · 10090,5k läst
·
· Övrigt Off Topic
useless
useless: [citat] Jag har märkt att gängorna på skruven är stukade längs ut (för att den inte ska gå att skruva bort). På en del pluggar man köper är skruven utskruvad så den sitter fast, så man får börja med att skruva in den något varv tills den snurrar lätt innan man stoppar in den i hålet och börjar dra åt.
40 svar · 502 läst
·
· Byggmaterial & Byggteknik
K
karlmb: [citat] Ja. Begriper du eller inte?
3,2k svar · 96,9k läst
·
· Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
K
Kakelugnen566: [bild] 😂😂
30 svar · 4,0k läst
·
· Övrigt husrelaterat
H
Hallerudsbo: [citat] Just nu så är vi fullt. De tog in 2 st i augusti. Är det mest hus du har installerat? Vi driver med byggström och högspänning. 400 volt 1000 volt sen högspänning.
181 svar · 95,9k läst
·
· El
D
Dilato: [citat] Det kan nog stämma, attans också 😇
17 svar · 425 läst
·
· El
Alfredo
Alfredo: [citat] Var skadeståndet kommer ifrån eller om butiken väljer att regressa mot tillverkaren behöver inte TS bekymra sig om. Det är butiken som TS har ett avtal med, det är butiken som sålt en produkt som orsakat skada och det är butiken som ska ersätta TS för denna skada.
58 svar · 3,4k läst
·
· Badrum
V
Villa2024: [citat] [citat] Willa Nordic har garanterat hitta ett billigt sätt komma undan och lyckats övertyga kunden om att det blir lika bra, vilket troligen är en lögn. I vårt fall hade vi beställt innerdörrar med en massa tillval. WN hade beställt fel och erbjöd nån tusenlapp som kompensation för något som vi redan hade betalt mycket mer än så för. Vi vägrade så klart. Men bara grejen
74 svar · 9,6k läst · Hustillverkare
H
Harmagedon: Men det måste väl ändå vara ett YES?
18,9k svar · 1727,4k läst
·
· Övrigt Off Topic
P
polaris78: Anmärkningar på ett avlopp betyder i 97% av fallen att en komplett ny anläggning behöver grävas ner som uppfyller dom nya kraven som gäller idag.. idag är det ofta som inte 100 000 räcker för den åtgärden men det beror på många faktorer.. 200 000 är ett grovt riktvärde för kostnad för en ny borrad brunn och ett nytt avlopp om man undviker dom dyraste firmor och lösningar , men
17 svar · 3,4k läst
·
· Vatten & Avlopp
P
Pappa1986: Idag blev det köpepizza, första gången på ca 3 år. Kebabpizza. Mycket bättre när man gör egen men med renovering/flytt igång så hinner man inte laga en massa mat.
18,5k svar · 1453,2k läst
·
· Övrigt Off Topic
pacman42
pacman42: [citat] Jag hade köpt på mig tre sådana här för ändamålet: - https://www.biltema.se/bil---mc/verkstadsutrustning/lyftutrustning/domkrafter/hydraulisk-domkraft-4000-kg-2000017058 Men du klarar dig troligen med två, men om du behöver tre så kommer du att svära över att du bara hade två. Du kan ju lämna igen den tredje om den inte behövs. Edit: de finns ju för 6 ton också, 50 kronor
3 svar · 239 läst · Grund & Markarbeten
M
maria01: [citat] det jag tänkte på sorry [citat]
11 svar · 887 läst · Artikelkommentarer
Z
z_bumbi: Siktlinjer och lager är det viktiga. Det går att skärma av mycket från en punkt med ganska lite och med en existerande skärm brukar det inte krävas så mycket extra för att öka tätheten. Är den viktiga punkten ingången så kan ni t ex sätta ett spaljetorn, spalje runt en uteplats och/ellet kupol med en blandning av klängväxter på den öppna ytan så täcker ni både sommar och
6 svar · 224 läst
·
· Trädgård allmänt
F
Freda: [citat] Sorry det såg ut som fogat på sista bilden.
46 svar · 9,9k läst
·
· Badrum
Snigla
Snigla: [citat] Precis! :D❤️
3,6k svar · 315,5k läst
·
· Övrigt Off Topic
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.