MultiMan MultiMan skrev:
Hur är produkten felaktig? Rengör den inte?
Den skadar glas trots att den framställs som lämplig för glas.

MultiMan
Alfredo Alfredo skrev:
Den skadar glas trots att den framställs som lämplig för glas.
Glas ja, inte etsat glas.

Appendix Appendix skrev:
Det är inte alls ovanligt att kemikalier lämnar märken eller rester. Speciellt om de får torka.
Jag hävdar tvärtemot att en rengöringsprodukt för badrum som framställs som idealisk för glas men ändå skadar en duschvägg i glas är felaktig. Detta styrks även av att tillverkaren senare ansett det lämpligt med varningstexter.

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Har du någon "drulleförsäkring"? Själv tvättade jag en krok till en galje, tvättmaskinen bortom räddning. fick ersättning minus självrisk. Inget åldersavdrag pg av att maskinen var helt ny.

C
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske inte, men tänker man försöka få ersättning för den första skadan tycker jag det verkar oklokt att vidta åtgärder som ytterligare kan förvärra skadan.
Förstår hur du tänker, men det är ändå avsevärd skillnad på att försöka lösa problemet genom att gnugga lite till på väggen vs. att t.ex. smasha sönder den med en hammare för att den ändå är "körd" och sen kräva ersättning.

C cpalm skrev:
men det är ändå avsevärd skillnad på att försöka lösa problemet genom att gnugga lite till på väggen vs. att t.ex. smasha sönder den med en hammare för att den ändå är "körd" och sen kräva ersättning.
Visst är det en gigantisk skillnad men jag rekommenderar ändå att man omedelbart "avbryter allt" om man avser att reklamera en produkt och kräva skadestånd för den skada den felaktiga produkten orsakat. Då minskar man risken att ses som "medvållande", vilket man kan anses vara om man fortsätter att använda produkten i ond tro.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.