C
Carl Carlsson: Hej! Vi har en Robomow Rs615u som har börjat krångla. Barnen hade glömt en tröja på gräsmattan som gräsklipparen då körde över. Och när jag tittar lite närmare på den så märker jag att det ena klippbladet lossnat pga att skruvarna som den suttit fast i liksom slitits sönder. Jag byter ut skruvarna och testar igen, men det dyker då bara upp ett meddelande där det står
0 svar · 102 läst
davidgp
davidgp: [citat] 9999 minus din pin = reset
50 svar · 22,0k läst
·
K
karl102: Hej! Fortsatt felsöka utan att bli klokare. Kommer lägga om hela slingan.
2 svar · 190 läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: [citat] Det beror nog väldigt mycket på förutsättningarna på marken. Din ena gräsmatta synes ju exempelvis vara av sten. Utöver att en sådan klarar sig rätt länge mellan klippningarna är det ju inte säkert att man tilltalas av en ramp där heller, vilket ofta skulle vara grundförslaget annars. Så är du tydligare i frågan är det lättare att svara. Men om vi antar att det är
8 svar · 319 läst
·
pacman42
pacman42: [citat] Ett steg framåt jämfört med de svar jag fått.
30 svar · 2,6k läst
·
ymmij12
ymmij12: [citat] Japp. Och har inte hittat så jag kan nedgradera
453 svar · 146,2k läst
·
F
Fredrik Trängbjörk: [citat] Okej tack! Vad bra då kör jag på det alternativet och försöker bygga nån form av ramp som den klarar köra upp och ned för och så gömmer jag kablarna under plattorna. 🙂
2 svar · 256 läst
·
P
polaris78: Om man har dålig mobiltäckning dålig wifitäckning så kan det vara en fördel med dom som har en RTK antenn som INTE sitter på gräsklipparen och åker med in under alla träd, utan att rtk antennen sitter kvar på ett ställe med bra täckning mot sateliter som ju behövs för gps position.. Det går iaf med Mammotion som jag har bäst koll på efter att ha installerat 4 stycken ovh vi har
1 svar · 227 läst
E
Erikhall: [citat] Det självläkte, och har inte haft problemet igen. En del kondens i maskinen när jag öppnade upp, eventuellt att kondens på huvudkretskortet ställde till det. [/QUOTE]
2 svar · 3,3k läst
Kloge
Kloge: Det är säkert detsamma Ang de andra tillverkarna du nämnde så utan att veta så skulle jag nog ta en Segway. De har funnits länge även om de inte tillverkat klippare lika länge
6 svar · 600 läst
E
etompau: Bra med återkoppling. Du lyckades tydligen att råka på två vanliga problem vid felsökning av slingan. 1. ) Grimsholms mätpennor är en inköpt pryl gjord för teleinstallationer. De kan visa förbindelse (CONT) vid slingresistanser över 20 ohm=användaren leds iväg på villospår i kanske timmar eller dagar. Svagt av producenten att inte ange detta i bruksanvisningen. Samma sak gäller
2 svar · 145 läst
F
FredrikEinberg: Hej, Har en stiga a 500. Ska tydligen gå att uppdatera till vista mot liten kostnad. Någon som vet mer och hur man går till väga? Skulle vilja slippa referensstationen. Nån som upgraderat och e nöjd med vista?
0 svar · 83 läst
E
etompau: Något är fel med krocksensorn. Ta av kåpa, kolla status för grejorna. Tydligen används magneter som en del av sensorfunktionen, kolla dessa.
1 svar · 149 läst
·
K
klintruin: Hej! Jag har en Stihl IMOW6 EVO och blir inte klok på om jag kan göra en korridor på "tvären" I korthet: Jag har en biyta på andra sidan min parkering som jag skulle vilja dra en guidelina till så att den kan klippas automatiskt och jag ska slippa bära apparaten. Går det att lägga en korridor på tvären (korridor 1) eller måste jag lägga den längst med (korridor 2) Vill helst undvika
0 svar · 68 läst
·
krillek
krillek: [citat] Tack för svar. Jag har skickat motsvarande fråga till Hq också så det blir intressant att se om/vad de svarar. Jag vet för övrigt inte hur många laddcykler ett klipparbatteri klarar, men med tanke på den kortare drifttiden lär den nyare maskinen ”komma ikapp” de äldre och då är det ju lite surt om de lägger av efter typ 1000 cykler.
2 svar · 278 läst
Snigla
Snigla: [citat] Har inte hunnit blippa runt i appen så mycket.. var nöjd att vi fick den att klippa där vi ville (när vi ville - har inte ens provat att lägga in schema än - startar den manuellt) haha. Vi hade grymma problem med att få ett lösenord som de godkände till appen/gräsklipparen (tror i slutänden att vårt lösen passar på världens mest hemliga forskningsstation). Efter det (måste
7 svar · 631 läst
T
TommyLj: Jag har problem med att min Navimow H800 med Vision Fence fastnar och gräver ned sig i sand på flera ställen på tomten, exv intill hus och under buskar. Sker främst vid vändning. Det finns inte off road orginal och det skulle troligen bara göra saken sämre. Modifiera gräsmattans kanter är inte realistiskt alternativ och ändra gränsen skulle ge väldigt vildvuxna gränser.
0 svar · 94 läst
A
Anandp: IN want to buy this. Is this still available?
24 svar · 3,5k läst
·
F
Flyers90: Verkar ha löst felet genom att koppla ihop klipparen med laddstationen på nytt. Som om den hade tappat den kopplingen. Gör via Meny - Säkerhet - Avancerat - Ny Slingsignal.
2 svar · 338 läst
·
B
bergquist: Alltid något, annars sätter jag den som en liten extra klippare bakom min ladugård :)
2 svar · 122 läst
·
S
Semperpax85: Hej! Vi har köpt vår första robotgräsklippare två veckor sedan. Blev en stiga a8 vista. Gräsmattan enligt appen är 405m2. Installationen gick fort men kartan har förskjutits plötsligt efter några dagar och vi behövde göra om hela körningen rund trädgården. Controller-funktionen känns ofärdig, helt omöjligt att köra raka linjer. Men. Nu har den alltså fått klippa i två veckor
0 svar · 346 läst
·
Demmpa
Demmpa: Jag hade dragit en via 1 och avsluta vid 2, den andra "direkt" till 3.
1 svar · 164 läst
·
E
etompau: OK. Om du är säker på att batteriet är friskt så återstår nog bara huvudkortet tyvärr. Som Multiman säger, det är onödigt att ha klipparen på laddning under vintern, verkar som det har hänt något när grejorna var spänningssatta under vinterförvaringen.
4 svar · 221 läst
T
tomasjo: [citat] Tusen tack för hjälpen!
2 svar · 214 läst
·
M
Mickebandsåg: [citat] Hej! Jo det var pgr risk för dålig mottagning som de inte ville rekommendera Luba2
25 svar · 2,7k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Jag hade tom line of sight
115 svar · 9,0k läst
·
Hej hopp 1907
Hej hopp 1907: Det var faktiskt slingfel. Prövade med ett par meter kabel och satte i laddaren så då lös den grönt. Så drog ny kabel en bra bit där jag misstänkte brott, så funkar allt igen!
6 svar · 247 läst
·
K
kim Joansson: Tack för era svar. Det verkar som att kostnaden för en robotgräsklippare med 1200 meter begränsningskabel i slutändan hamnar på mellan 9 700 och 10 000 kr. Då känns det bättre att välja en robotgräsklippare utan begränsningskabel istället.😇😀
8 svar · 338 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.