Hat två Meec klippare som fungerat klanderfritt i 2 resp 3 år nu.
Men nu har den äldsta stannat, skärmen är död tills man sätter den i laddaren. Men batteri stapeln går ej upp. Provat i båda ladststionerna.
Plockade loss batterit för att mäta, märkte sedan att jag glömt ta med mätinstrumentet hem, sattes därför i batterit igen. Då tändes skärmen och 3 av 4 staplar tändes. Startade och gick 2 m för att dö när knivarna borde starta. Inget liv, tog ut och satte i batteriet igen med precis samma resultat.
Borde väll vara batteriet?? Eller är det något styr problem?

Den andra har klippt 1400 kvadrat plan med få hinder utan problem i två år, men i år är det som att den inte orkar med att klippa i samma takt som det växer. Den andra ( den äldsta ) har 700 kvadrat med många hinder vilket den klarar med en klippperiodcper dag. Kan man köra båda klipparna samtidigt på den större ytan för att hjälpa till då det växer som värst?
Grannen har en Honda Nimo sedan 2 år tillbaka och även deras har tydliga klippspår i år, vilket det inte varit tidigare.

Flera, inklusive jag, har haft problem med att roboten inte tar laddning som den ska och att det då berott på det lilla knappcellsbatteriet som sitter på styrkortet. Så en väldigt billig sak att testa är att byta ut detta.

• Gilla
Kjells
  • Laddar…
W wiad skrev:
Flera, inklusive jag, har haft problem med att roboten inte tar laddning som den ska och att det då berott på det lilla knappcellsbatteriet som sitter på styrkortet. Så en väldigt billig sak att testa är att byta ut detta.
Bytte det stora batteriet, samma resultat. När jag tar ur batteriet och sätter in det igen går det att ladda, 3 av 4 ladd stolpar visas. Vid start av klippning går den 1.5-2m och slocknar, sedan är den stendöd tills batteriet byts igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.