Hej,
Ser att många har bra koll och mycket erfarenheter här så testar en fråga om batteri.
Undrar om det går att stoppa i ett egenbyggt batteri i min Stiga Autoclip. Ett som jag måttbeställer och som passar i den svarta öppningsbara batteriboxen. Mer specifikt fungerar jag om det funkar med en standard BMS eller om det är något speciellt med den som sitter i batteriet, kretskortet där innanför, som gör att det inte funkar med en vanlig standard BMS.
Givetvis kommer det vara korrekt Volt osv.
Tack för alla tips!
Ser att många har bra koll och mycket erfarenheter här så testar en fråga om batteri.
Undrar om det går att stoppa i ett egenbyggt batteri i min Stiga Autoclip. Ett som jag måttbeställer och som passar i den svarta öppningsbara batteriboxen. Mer specifikt fungerar jag om det funkar med en standard BMS eller om det är något speciellt med den som sitter i batteriet, kretskortet där innanför, som gör att det inte funkar med en vanlig standard BMS.
Givetvis kommer det vara korrekt Volt osv.
Tack för alla tips!
Medlem
· Älvsborgs län
· 175 inlägg
Ditt hemmabyggda batteri borde fungera bra. Klipparen kommunicerar ju inte med batteriets BMS vilket är bra, men din BMS måste vara dimensionerad för det strömuttag som klipparen kräver. Men det antar jag att du har koll på 
Men var försiktig, om det blir en ofrivillig kortslutning under bygget så är det som att leka med en handgranat!
Men var försiktig, om det blir en ofrivillig kortslutning under bygget så är det som att leka med en handgranat!
Tack! Jag ska inte bygga själv utan måttbeställda ett som passar. Det på bilden är original som jag öppnat upp.R RH_Dreambox skrev:Ditt hemmabyggda batteri borde fungera bra. Klipparen kommunicerar ju inte med batteriets BMS vilket är bra, men din BMS måste vara dimensionerad för det strömuttag som klipparen kräver. Men det antar jag att du har koll på
Medlem
· Älvsborgs län
· 175 inlägg
OK! Jag kände inte igen innehållet på bilden. De batterier jag har mekat med såg helt annorlunda ut och det var ett litet helsike att få ut batteripacken som var klistrad i höljet.
Om du tänker köpa batteripacket från Batteridoktorn så kan du vara lugn, han vet hur ett batteri skall byggas.
https://batteridoktorn.se/
Om du tänker köpa batteripacket från Batteridoktorn så kan du vara lugn, han vet hur ett batteri skall byggas.
https://batteridoktorn.se/
Klicka här för att svara