Navimow Segway i210 Lidar funderar jag på. Är det ett klokt val? Tomten är nästan 12 hundra kvadrat.

Hur svår är den att ställa in för smart klippning, då jag har gräsmatta åt alla sidor om huset?
Vill gärna ha respons, då jag aldrig haft nån Robot av nåt slag.

• Gilla
anelma
  • Laddar…
L Leerawadee skrev:
Navimow Segway i210 Lidar funderar jag på. Är det ett klokt val? Tomten är nästan 12 hundra kvadrat.

Hur svår är den att ställa in för smart klippning, då jag har gräsmatta åt alla sidor om huset?
Funderar på samma klippare men nästa storlek.
Ingen som har erfarenhet/åsikter?

jag har Navimow x420 på komplex tomt med buskar, träd, stenar, hällar, gropar samt kuperat med vissa partier över 30° lutning. Ca 2k m2, fungerat bra i drygt en månad. Använder netRTK änsålänge.

L Leerawadee skrev:

Jag köpte den, i210 Lidar, inget jag ångrar. Är helnöjd med resultatet. Den är enkel att kalibrera. Bäst blev det då jag valde automatisk mappning. Eller fjärrkontroll med långsam hast. Den väjer för allt. Hade klöver i massor, den lila väjde den för, som om det var en rabatt. Drog upp den för hand och sänkte till 30 mm.
Zonen att klippa är knappt 700, det görs på två laddn. Den klipper inte på natten lr vid regn.
Som sagt, ett bra val, som kräver Bluetooth och ett konto.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.