2 428 läst ·
26 svar
2k läst
26 svar
Tråden om enbart Lymow One!
Det händer, men inte så ofta så att jag lider av det.
Jag väljer till 90% att köra med den när jag är hemma.
(Och jobba med annat än att klippa gräset i timmar😀)
Vet jag att det är extra fuktigt, så brukar jag kolla till den när jag går förbi efter att den åkt till laddaren, antingen så laddar den eller så vickar jag ikull den på sidan och blöter ett finger med saliv och gnor av gräsgunket, det tar max 15 sekunder.
Vet jag att det är extra fuktigt, så brukar jag kolla till den när jag går förbi efter att den åkt till laddaren, antingen så laddar den eller så vickar jag ikull den på sidan och blöter ett finger med saliv och gnor av gräsgunket, det tar max 15 sekunder.
Ok ja, jag för göra det i tid och otid, blivit lite bättre nu än i början av säsongen. Då var jag tvungen att göra det varenda gång den skulle ladda.
Tycker de borde ha fattat att det är ingen annan tillverkare som har kontakterna så. Troligtvis därför de ändrade det i plus varianten.
Tycker de borde ha fattat att det är ingen annan tillverkare som har kontakterna så. Troligtvis därför de ändrade det i plus varianten.
Hur har det gått med klipparen nu under sommaren? Stött på några problem eller funkar den perfekt?TorpAnders skrev:
Det händer, men inte så ofta så att jag lider av det.
Redigerat:
Jag kan inte vara annat än vara nöjd.M Myschli skrev:
Inga incidenter eller felnavigeringar, inga haverier eller krångel alls.
Trots en massa olika hinder (många) på tomten så har jag endast två nogozoner resten sköter den själv.
8 till 13 mm precision på navigeringen är inget att bråka om så man behöver inte fega när man lägger perimetervarvet.
Gött att du är nöjd, jag har haft problem sen början i princip, har aldrig kunna lita på att den har gått ordentligt. Tur att man ändå har haft en åkgräsklippare så man har kunnat klippa hjälpligt. Det sista som hände nu med min lymow var att framhjulen böjt sig och fastnat i sidorna på klippbordet.TorpAnders skrev:
Jag kan inte vara annat än vara nöjd.
Inga incidenter eller felnavigeringar, inga haverier eller krångel alls.
Trots en massa olika hinder (många) på tomten så har jag endast två nogozoner resten sköter den själv.
8 till 13 mm precision på navigeringen är inget att bråka om så man behöver inte fega när man lägger perimetervarvet.
Intressant ändå att vi har haft så olika upplevelse, jag har mycket gräsmatta att klippa med en hel del hinder och så men den ska ändå inte gå sönder som den har gjort. Lymow verkar inte funktionstesta deras modeller ordentligt tyvärr.
Redigerat:
Min är förmodligen en av de sista innan plusmodellen släpptes så den är säkert uppgraderad mot de tidigareM Myschli skrev:Gött att du är nöjd, jag har haft problem sen början i princip, har aldrig kunna lita på att den har gått ordentligt. Tur att man ändå har haft en åkgräsklippare så man har kunnat klippa hjälpligt. Det sista som hände nu med min lymow var att framhjulen böjt sig och fastnat i sidorna på klippbordet.
Intressant ändå att vi har haft så olika upplevelse, jag har mycket gräsmatta att klippa med en hel del hinder och så men den ska ändå inte gå sönder som den har gjort. Lymow verkar inte funktionstesta deras modeller ordentligt tyvärr.
Ja så kan det nog varaM Myschli skrev:Gött att du är nöjd, jag har haft problem sen början i princip, har aldrig kunna lita på att den har gått ordentligt. Tur att man ändå har haft en åkgräsklippare så man har kunnat klippa hjälpligt. Det sista som hände nu med min lymow var att framhjulen böjt sig och fastnat i sidorna på klippbordet.
Har mailat hur mycket som helst med lymow om mina problem så nu beslutade de att jag skulle få uppgradera till den lymow plus för att se om den funkar bättre hos mig. Så nu har jag provat den nya modellen ett tag och den verkar funka mycket bättre för mig och mina behov iaf. Så just nu är jag nöjd men vi får se hur länge den håller. Har läst om att klipparbordet har fallit av för vissa användare så vi får se.TorpAnders skrev:
Men jag har nu ett antal knivar över som jag la till i kickstarter kampanjen som jag nu då inte behöver. Är det något du vill ha?
Du har pmM Myschli skrev:Har mailat hur mycket som helst med lymow om mina problem så nu beslutade de att jag skulle få uppgradera till den lymow plus för att se om den funkar bättre hos mig. Så nu har jag provat den nya modellen ett tag och den verkar funka mycket bättre för mig och mina behov iaf. Så just nu är jag nöjd men vi får se hur länge den håller. Har läst om att klipparbordet har fallit av för vissa användare så vi får se.
Men jag har nu ett antal knivar över som jag la till i kickstarter kampanjen som jag nu då inte behöver. Är det något du vill ha?
Klicka här för att svara