Hej

Blivit med hus och ska köpa en robotgräsklippare

I princip bestämt mig för en mammotion luba 3 och tänkte höra kort

1. Den gamla husqvarna är supertrött och skall alltså bytas ut. Behöver jag ta bort de gamla nedgrävda slingorna eller kan de vara kvar? Vet knappt vart de går så hoppas de bara kan ligga kvar.

2. Spelar det någon roll vart jag köper den? För mig känns det smidigast att bara köra clas ohlson som verkar ha den på lager eller bör jag titta på andra? (vi bor i täby)

3. Vår tomt är ganska enkel och cirka 900kvm, helt platt och tomten går runt hela huset där framsidan också utgörs av 2 små plättar omringat av stenplattor, Ändå har jag siktat in på på en 3000m^2 version då jag inte vill va dumsnål eller tar jag i för mycket då?

4. Behöver den några andra tillbehör som något litet hustak eller så? Eller kan den stå helt ute i regn o rusk på gräsmattan?

Redigerat:
Tomture61
Har sett de som råkat ut för att slingan trasslat in sig i drivhjul, men troligtvis en ytligt förlagd slinga.
Absolut bästa supporten får du om du handlar av DataNova.
Byggvaruhus och de som ej har trädgårdsmaskiner som sin huvudsyssla har priset och ibland längre garanti som ett avgörande argument.
Har själv 600 kvm och har en Luba 2 AWD 3000X, bra maskin 👍
Ett tak är aldrig fel, naturen (solen - regn) har en förmåga att bryta ned saker.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.