Hej, automowerexperter.
Jag har köpt en 305 E nera som levereras i veckan. Husqvarna säger i sina installationvideos att man behöver ha wifikontakt över hela klippområdet. Nu undrar jag om det verkligen behövs för att få sin gräsmatta klippt. Jag känner inget behov av att övervaka gräsklipparen hela tiden utan nöjer mig med att den klipper avsedd yta med gott resultat. Delar av gräsytan har wifikontakt men långt ifrån överallt.
Så, behöver jag köpa in wififörstärkare eller Husqvarnas egen utrustning för att kunna klippa min gräsmatta?

Tack på förhand.

/PeterGrö

Klipparen får korrektionsdata via Wifi för att får rätt precision på navigeringen. Enbart GPS ger inte tillräcklig noggranhet.
Vill du att grejorna ska funka bra så behöver du få fram fullgod Wifi-täckning över gräsytan, eller välja de två andra alternativen, referensstation som monteras på lämplig plats på fastigheten eller ett "connect-kit" som hämtar data via mobilnätet.

• Gilla
PeterGrö
  • Laddar…
E etompau skrev:
Klipparen får korrektionsdata via Wifi för att får rätt precision på navigeringen. Enbart GPS ger inte tillräcklig noggranhet.
Vill du att grejorna ska funka bra så behöver du få fram fullgod Wifi-täckning över gräsytan, eller välja de två andra alternativen, referensstation som monteras på lämplig plats på fastigheten eller ett "connect-kit" som hämtar data via mobilnätet.
Tack för synpunkter.

• Gilla
etompau
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.