Jag köpte en Gardena Sileno Free i fjol, och det har bara varit problem med den. Nu är jag beredd att slumpa den till någon modig person och köpa en annan. Men vilken är bäst? Jag har stora gräsmattor, ca 1600 kvm.

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
trädgårdsinger trädgårdsinger skrev:
Jag köpte en Gardena Sileno Free i fjol, och det har bara varit problem med den. Nu är jag beredd att slumpa den till någon modig person och köpa en annan. Men vilken är bäst? Jag har stora gräsmattor, ca 1600 kvm.
Det kan nog bero på hur din tomt ser ut, men vår HQ 430V Nera gör ett bra jobb här hemma.

• Gilla
trädgårdsinger
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det kan nog bero på hur din tomt ser ut, men vår HQ 430V Nera gör ett bra jobb här hemma.
Tomten är lite komplicerad, med många no-go-zoner. Roboten försöker gå in i dem (rabatter).

Håller på att titta efter en bra slinglös klippare till farsan men det är lurigt. Finns så mycket att välja på. Man får väl helt enkelt fundera på vad som behövs för att klippare ska kunna genomföra sin klippning så enkelt och effektivt som möjligt. Behöver den vara fyrhjulsdriven t.ex. etc etc. Jag har ögonen just nu på en dreame, vet inte om de är bra men kanske.

Hur ser gräsmattan ut hos dig, mycket hinder? svår terräng?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.