370 läst ·
7 svar
370 läst
7 svar
Hur står sig de nya slinglösa Husqvarna?
Har haft en automover i typ sju år. Har fungerat väldigt bra men har på senare år fått mer ogräs och av någon egendomlig slump verkar de sök sig till slingkablarna.. Detta har visat sif blilite drygt över tid.
Nu har det ju gått ett teknikskifte mot slinglöst och kändes som husqvarna var lite sent på den bollen. Så frågan år, avseende ett problemfritt ägande, är de fortfarande bästa vägen eller något annat märke som nu anses vara "bäst"?
Nu har det ju gått ett teknikskifte mot slinglöst och kändes som husqvarna var lite sent på den bollen. Så frågan år, avseende ett problemfritt ägande, är de fortfarande bästa vägen eller något annat märke som nu anses vara "bäst"?
Medlem
· Stockholm
· 831 inlägg
Bäst och bäst....maskeradeproggaren skrev:
Har haft en automover i typ sju år. Har fungerat väldigt bra men har på senare år fått mer ogräs och av någon egendomlig slump verkar de sök sig till slingkablarna.. Detta har visat sif blilite drygt över tid.
Du kommer få tiotals förslag på olika märken och modeller här.
Skulle vilja säga att alla gör samma jobb.
Priset däremot skiljer ganska mycket. HVA är dyrare än det mesta, inte jättemycket dyrare, men dyrare.
Det jag tycker är en viktig faktor i sammanhanget är vad man kan förvänta sig i form av support och service. Där skulle jag säga att HVA är bra, bättre än de flesta.
Att ha en märkesverkstad inom rimligt avstånd är värdefullt, iaf om man inte kan/vill mecka själv.
Dom erfarenheter jag fått av robotklippare när man snackat runt och läst på så är jag nöjd att jag landade i beslut att köpa med HQ med slinga.
Slinglösa kan fungera hur bra som helst eeeeeller så får du det konstiga felet efter det andra och det skylls på dålig WiFi, dålig 4G-signal, radioskugga, ryss-sabotage etc etc.
Med slingan kan du också få jävlas, det är sant. Men där är felen antingen ärgade kontakter eller trasig/slingbrott. Det går att felsöka på plats med enkla medel.
Robotklippare ska enligt mig underlätta och bara fungera. Måste jag ta en master i Teknik & programmering för att förstå så faller grejen.
Slinglösa kan fungera hur bra som helst eeeeeller så får du det konstiga felet efter det andra och det skylls på dålig WiFi, dålig 4G-signal, radioskugga, ryss-sabotage etc etc.
Med slingan kan du också få jävlas, det är sant. Men där är felen antingen ärgade kontakter eller trasig/slingbrott. Det går att felsöka på plats med enkla medel.
Robotklippare ska enligt mig underlätta och bara fungera. Måste jag ta en master i Teknik & programmering för att förstå så faller grejen.
Renoverare
· Stockholm
· 20 651 inlägg
Köp en med Lidar så slipper du alla RTK problem
Renoverare
· Stockholm
· 20 651 inlägg
Ja där är jag helt enlig med ditt resonemang. Master (varför tog de bort magister, som har varit alldeles utmärkt i alla tider?) bör väl i huvudsak vigas åt mer akademiska ämnen, inte koda en gräsklippare. Ja det är ju närmast befängt när man tänker efter!F Festlund skrev:Dom erfarenheter jag fått av robotklippare när man snackat runt och läst på så är jag nöjd att jag landade i beslut att köpa med HQ med slinga.
Problemet i mitt fall har varit när någon i hushållet, vem tycker jag inte spelar någon roll utifrån sakfrågan, eller jo kanske men låt oss ändå i exemplet använda oss av ”hen”.
Ok så hen har vid flera tillfällen grävt upp maskrosor och trots upprepade instruktioner att kolla laddstationen då och då vid flera tillfälle struntat i dessa, till synes enkla och hyggliga, instruktioner varför jag senare har behövt gå runt och laga. I flera fall har jag efter timmar att letat efter kabeln behövt dra om kabel. Som förväntat oerhört påfrestande. Framförallt om kabeln ligger lite djupare kan den vara svår att hitta när man söker med sändare.
Så det är nersidan med slinga. Men om tekniken med slinglöst ger annat huvudbry så kanske man ska fundera två gånger. Inte sugen på stt pynta 15-20k och sedan blir det pannkaka av allt.
Grannen som var på resande fot kontaktade mig och ville ha hjälp med den nya Segway-klipparen. Efter inspektion hittade jag den i diket med hjulen i vädret.AndersMalmgren skrev:
Lidar-klippare och proffs-installation köpt.
Så nej, lidar är ingen silverkula.
/Höghus
Klicka här för att svara