Efter två års span hos grannar, bekanta, och på nätet efter en robotgräsklippare som passar mina krav och min tomt så blev det till slut en affär på en Lymow One.

En maskin som utanför Sverige börjar växa rejält och generellt får väldigt bra vitsord, det "riktiga" klippdäcket med mulcherteknik är en av de stora fördelarna för mig, samt den robusta konstruktionen.
Detta i kombination med priset gör det i mina ögon svårslaget.

Jag köpte min nu under black week och för 2196 Euro fick jag följande.

1 Lymow One med både standard och 10A snabbladdare.
3 extra knivset (mulcher)
3 års garanti
1 års drulle försäkring
Transportförsäkring
Livstids support

Ett bra eller dåligt köp, det får tiden utvisa.

I den här tråden diskuterar vi endast Lymow One och det som berör den högt som lågt.

Varför behövs mulcher på en robotgräsklippare, är det tänkt att den inte skall klippa så ofta som andra märken?

Mulcher klipper snyggare enligt mig.
Och rent praktiskt så vill jag inte ha en klippare som måste gå 24/7 för att hålla efter gräset. Lymow har kapacitet för att klara av två klippningar i veckan på min fina del av tomten (4-5000m2 beroende på hur petig jag är) på endast två dagar i veckan.
Övriga delar kan då klippas en gång i veckan eller till och med glesare.

TorpAnders TorpAnders skrev:
Efter två års span hos grannar, bekanta, och på nätet efter en robotgräsklippare som passar mina krav och min tomt så blev det till slut en affär på en Lymow One.

En maskin som utanför Sverige börjar växa rejält och generellt får väldigt bra vitsord, det "riktiga" klippdäcket med mulcherteknik är en av de stora fördelarna för mig, samt den robusta konstruktionen.
Detta i kombination med priset gör det i mina ögon svårslaget.

Jag köpte min nu under black week och för 2196 Euro fick jag följande.

1 Lymow One med både standard och 10A snabbladdare.
3 extra knivset (mulcher)
3 års garanti
1 års drulle försäkring
Transportförsäkring
Livstids support

Ett bra eller dåligt köp, det får tiden utvisa.

I den här tråden diskuterar vi endast Lymow One och det som berör den högt som lågt.
Billig med hög kapacitet! Men hur fungerar den i praktiken?

Enligt alla inlägg på tuben så verkar den fungera riktigt bra, även om man inte ska tro på allt man ser.
Min största oro är om Ryssens GPS trolleri fortsatt ska spöka för navigeringen vilket drabbar alla oavsett märke. Vi lär se i april/maj.

Hej, jag var med och kickstartade denna klipparen, jag fick ganska så fort problem med den. Det lossnade skruvar som håller fast själva hjulet som driver bandet. Ena hjulet blev till slut skrot pga detta. Jag hörde då av mig till lymow och fick faktiskt en ny klippare där de verkar ha gjort en förändring vid hjulet och det sitter nu någon sorts klutt över varje skruv och hjulet verkar lite omstrukturerat. Har du upplevt några problem med din?

Nej den är helt problemfri i sin kartong.😜
Väntar på att säsongen ska börja.

Många av utmaningarna går att hantera innan de dyker upp enligt ”the unofficialhandbook” så att läsa på känns motiverat.

Många av utmaningarna går att hantera innan de dyker upp enligt ”the unofficialhandbook” så att läsa på känns motiverat.
Aha ok :) du kanske fick den senare varianten där de redan har fixat det förhoppningsvis. De har ju skickat ut väldigt många uppdateringar under "off season" här i Sverige som fixade en massa problem. Har dragit igång min nu och det verkar som just nu iaf att den går fint. Dock så fastnar det lite för mycket löv och så i hjulen som man får ha lite koll på

Vad är det för bok du pratar om? :)

Ett levande dokument som delas här.
[länk]
Hittade den efter jag hade skrivit här. Den täckte ju in väldigt mycket måste jag säga. Rent av allt jag undrade

Hur har det gått nu med din Lymow One, antar att den har kört nu ett tag och du har fått testa på den ordentligt?

Över förväntan, trots en del rätt komplicerade ytor så har det fungerat väldigt bra. Jag har hittills endast skapat alla ytor genom att köra den i yttervarven och sedan har den fått sköta resten själv, något jag inte trodde på innan.
Skapade efteråt två no go zoner vilket förmodligen inte behövs.
Är nu uppe i ca 3000m2 och fortsätter att bygga på mer vartefter.
IMG_4565.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gött, ja den kartan var lite speciell, jag kör med rätt många kanaler som den måste köra över. Funkar bra förutom på stället där den måste gå över en grusgång.

Men du verkar inte köra med kanaler utan mer att det överlappar hmmmm intressant tycker du det funkar bättre?

Jag såg ingen vits med kanaler då det ändå överlappar rätt naturligt de vägar den ändå skulle fått gå via kanaler. Tiden får utvisa, det är ju så sjukt enkelt att mappa om eller justera som man vill i appen.

Mitt enda misstag är att jag var för feg när jag satte periferierna av rädsla för att den skulle åka på något eller fastna, Det var helt obefogat, jag mäter mellan 9 till 13mm tolerans på hela tomten så jag kommer att justera detta när jag orkar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.