Magnus E K
Magnus E K: [citat] Bra idé. Men jag har bara ett begränsat antal kvar och dem är jag ganska rädd om.
4 svar · 509 läst
Tokslut
Tokslut: Fungerar koden på handlarens hemsida behöver du inte fundera mer över det utan tacka för rabatten 🤷‍♂️
1 svar · 780 läst
·
useless
useless: Många tror det heter "hederstund"... [bild]
211 svar · 15,1k läst
·
SågspånPappspikEternit
SågspånPappspikEternit: Mm, jag vet, jag följde den tråden med stor behållning när det begav sig 😀! Därför hade jag för mig att ni flyttat därifrån. Tyckte the tiny mansion blev ett bra namn, det var något nytt och annorlunda.
35 svar · 17,3k läst
·
Intet
Intet: [citat] Kanonerna på Navarone såg jag på bio. Jättebra. Igårpå läsplatta. Inte lika bra. Minns en film där hjältarna satt I glidflygplan och skulle göra något mot de bestialiska tyskarna.
4 svar · 539 läst
M
munge: Det finns väl redan en tråd om Sonos?
5 svar · 724 läst
·
A
AndersS: Jag kunde se alla tjänstepensioner jag hade på MinPension, bara en privat pensionsförsäkring som man fick lägga in manuellt.
2 svar · 348 läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: …och glöm för fasen inte att de olika AI-modellerna är riktigt bra på att tolka de formbestämda och ostrukturerade data som finns i en scannad papperskopia. Papperskvitto via OCR:ad PDF till Excel fungerar över förväntan.
103 svar · 18,5k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Den tråden är för mycket politik och religion, jag stänger den. 5.8 Diskutera politik Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se. Anledningen till det är att politiska diskussioner tenderar att spåra ut och vi blir ovänner med varandra, vilket hindrar diskussionen om vårt kärnämne - hus, bygga och renovera. Därtill ställer politiska diskussioner orimliga krav på moderering.
1,8k svar · 77,4k läst
·
T
Tamak: Läste någon stans för en tid sedan(minns inte var) så enligt dom som dom interjuade så var det extrema mängder kaffe man skulle dricka för att det skulle påverka, iof oklart vad extrema mängder betyder...
5 svar · 464 läst
K
Klass0n: Det gällde Skandinaviska områdesskydd / stängselbutiken. https://www.stangselbutiken.se Jag avråder starkt från att handla där (vilket egentligen är synd då både produkter och leveranser hållit hög kvalite). Och som kanske alla här redan gissat så var de inte intresserade av att syssla med kundvård eller komma med någon form av ursäkt.
44 svar · 10,7k läst
·
C
cpalm: Om det försvinner när du bromsat kraftigt så kan typiskt skumt ihållande missljud även vara slitna bromsskivor så att slitagesensorn börjat titta fram.
8 svar · 1,4k läst
·
Lill72
Lill72: Lagade och fungerar nu 👍
8 svar · 491 läst
·
Dowser4711
Dowser4711: [citat] Tja, det där nic'et tror jag nog var rätt korrekt, förvisso inte tilltalsnamnet, men bostad, sambo, jobb och så vidare stämde väl ihop med hans story. Så var det inte riktiga uppgifter så var det ett väldigt udda id-kapning. :)
527 svar · 90,7k läst
·
D
drömmenomlandet: Kanske kan komplettera med ett program som styr musen. Kan triggas av ett kommando i kalkylbladet som sedan tar över och istället flyttar musen och klickar i menyn, om inte kortkommandon kan göra det. UI path t ex men lite överkurs och inget man har hemma direkt.
2 svar · 411 läst
·
P
pmd: [citat] Samt definitivt skriva sitt telefonnummer på beställningen så att speditionsfirmans chaufför kan ringa och fråga om vägen.
21 svar · 5,2k läst
D
djac: [citat] Ja, det där är ju en intressant historia, nu verkar ju Tesla se sig om efter en ny VD men frågan är om det kommer lösa allt. Elon har ju själv pratat om hur effektiva kineserna är och även om Tesla är i ett mycket bättre läge än de gamla tillverkarna så är man ganska långt efter kineserna, det tappade momentumet kan nog vara dyrt för Tesla som egentligen skulle behöva ta
246 svar · 12,4k läst
·
G
gluecifer: Finns det inte säckar som är av plastväv? Blir väl inte lufttätt på samma sätt men jag ska ju ha säck i säck.
10 svar · 697 läst
·
J
Jehu: Är man starkt intresserad av objektet lägger man ett lågt bud för att bevaka auktionen. Sedan blir man aktiv först när det är en minut kvar. Bjud vad du pallar med att betala. Ibland blir det billigt. Är man bara måttligt intresserad lägger man också ett lågt bud och hoppas på tur. Dras aldrig med i en budkarusell.
20 svar · 12,9k läst
H
hempularen: [citat] Njaa, man hanterar det också, ser till att det finns lite reserv i kraftaggregatet så man kan stänga ned kontrollerat på någon millisekund.
16 svar · 1,9k läst
T
Testarn: Ja, en kort båt kommer inte bära från vågtopp till vågtopp som en lägre båt och hur lång beror ju på var man är. 😁 I den del av Stockholms skärgård som jag hänger i så vill man över 7-7,5 meter men redan innan det är det ju stor skillnad på båtar med bra bottenform. Å andra sidan kräver ju brantare v-botten mer motorstyrka och klarar mindre last så det blir ju alltid en
6 svar · 1,3k läst
·
H
Hybro: [bild]
0 svar · 468 läst
·
A
AndersS: Det är svårt att generalisera. När jag valde att avsluta inom ett företag (teknikbransch) pga att jag tröttnat på allt resande, så fick jag senare erbjudande om x antal arbeten där jag avslutade med att bli "friherre" på heltid när pandemin inträffade och ändrade förutsättningarna för att kunna utföra arbetet, var roligt och intressant men motivationen försvann. Inlägget är
178 svar · 16,7k läst
·
13th Marine
13th Marine: Hej forumet! Äldsta barnet önskar sig rullskridskor i födelsedagspresent och då jag på min höjd hyrt slalomskidor så är det inte uppenbart vilken bindning som behövs, trots lite tafatta googlingsförsök. Knep ett par Wasa 610 rullskidor med breda hjul (verkar kallas klassisk) och med förmonterade SNS pilot-bindningar, men blir osäker på om det är rätt bindningar för applikationen
0 svar · 357 läst
J
Jontha: Instruktionsvideor brukar ha lättsam relaxing stil för att få folk att tycka det ser enkelt ut. Matprogram likaså men man adderar elegant och romantisk musik för den färdiga maten. Sen finns många som inte förstår hur man ska sätta musiken. Antagligen har man musik för att det skulle vara helt tyst, alternativt massa bakgrundsljud och sånt som inte är så kul att höra. Värre med
4 svar · 737 läst
C
Christer Gustafsson Q: Aha, det hade redan löst sig såg jag nu…😎
15 svar · 12,4k läst
·
A
AndersS: [citat] Nädå, vi har haft uppdelat både före och efter ISK med hantering fonder. Jag har hanterat för båda och med Internetbank är det inga problem.... Vill du göra det helt enligt regelverk så är det fullmakt som gäller, inget krångligt där heller. Bara att din fru lämnar in en blanket och att banken sedan registrerar dig som behörig, har hjälp släkting utifrån det. Jag
6 svar · 1,1k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-om-munskydden-maste-gripa-efter-alla-mojligheter https://www.svd.se/a/pAddVX/har-ar-nya-munskyddsradet Men tydligen inte omikron utan alfa--varianten (andra vågen).
15 svar · 1,2k läst
P
Pligg85: Krångla inte till det. Att skaffa barn är det mest naturliga och har aldrig varit så lätt som det är idag med alla hjälpmedel och sjukvård. Eget rum, egen säng och håll distans. Behöver inte bära omkring på ungen 24/7 för då blir det bara ett problem. Skola in på barnomsorg direkt vid 1år. 99% av fallen "barnet inte är redo" så är det förälder som inte vill tillbaka till
171 svar · 14,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.