TorpAnders TorpAnders skrev:
Hittar jag ett bo i huset (utomhus eller vind) så ger jag det en puff med myrr via ett VP rör sedan är det klart.
Fungerar utmärkt under takpannor.
Att anlita antiklimax som getingletare på gården är utsiktslöst, jag hittar eventuella bon snabbare.
Årets plåga innehåller garanterat getingar från bon bortom gården.
Lägger du lite pulver i ena änden av röret och smyger dig fram som med ett blåsrör, eller sprutar du någon spray hela vägen genom ett rör?

J JohnnyEkan skrev:
Tycker det fungerat bra med Anticimex. Gratis via hemförsäkringen och kommit på 2-3 dagar.
J jahallåja skrev:
Lägger du lite pulver i ena änden av röret och smyger dig fram som med ett blåsrör, eller sprutar du någon spray hela vägen genom ett rör?
Jag lägger myrr pulver i röret och trycker iväg det med tryckluft man kan säkert blåsa med munnen men inte med samma skjuts.

Ah, mer Ghostbusters!

Observerade ett nytt, och väldigt märkligt beteende, hos en geting idag.

En ensam geting har under hela dagen kämpat med att bära med sig barr och använt dessa för vad jag uppfattar försöka "bygga" igen springorna mellan fasad och fönsterfoder. Någon som sett motsvarande beteende? Detta är vid vår uteplats så har både ätit och fikat under dagen, men det har den varit helt ointresserad av.

Röd träfasad intill fönster med barr fastkilade i springor mellan fasad och fönsterfoder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D DejvidK skrev:
Observerade ett nytt, och väldigt märkligt beteende, hos en geting idag.

En ensam geting har under hela dagen kämpat med att bära med sig barr och använt dessa för vad jag uppfattar försöka "bygga" igen springorna mellan fasad och fönsterfoder. Någon som sett motsvarande beteende? Detta är vid vår uteplats så har både ätit och fikat under dagen, men det har den varit helt ointresserad av.

[bild]
Nej, det där har jag aldrig sett. Spännande, du måste låta den fortsätta så du får reda på vad den vill.

Getingarna här är rätt fredliga men blir alltid mer närgångna så här på slutet av sommaren. Inte ilskna men intresserade av det man äter och dricker.

H Harmagedon skrev:
Nej, det där har jag aldrig sett. Spännande, du måste låta den fortsätta så du får reda på vad den vill.

Getingarna här är rätt fredliga men blir alltid mer närgångna så här på slutet av sommaren. Inte ilskna men intresserade av det man äter och dricker.
Ja, hoppas den återkommer imorgon. Väldigt fascinerande att se den kämpa och pyssla med barren. Såg inte lätt ut för den lilla getingen.

D DejvidK skrev:
Ja, hoppas den återkommer imorgon. Väldigt fascinerande att se den kämpa och pyssla med barren. Såg inte lätt ut för den lilla getingen.
Jag har nog aldrig sett en geting bära något annat än ett köttstycke den snott åt sig från tallriken. En gång var köttstycket en bit av min pappas läpp när han skulle vara så där pappacool och visa att getingar inte gjorde en något om man bara var snäll mot den.😂

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.