H
Herbet: [citat] Hej Sitter också i samma sits. Är nyfiken på hur du gick tillväga. Mvh
33 svar · 4,4k läst
·
Lill72
Lill72: [citat] Då förstår jag, smarta prylar mao. Nu är lurarna fulladdade.
4 svar · 579 läst
·
ama3282
ama3282: I detta fallet är det med sättlim/fog som ska bort från en plastyta.
2 svar · 833 läst
P
Prodigys: [citat] Det var en bra video, tidigare liknande videos har jag inte sett att dom uppmärksammat problemen med att ha vikten fördelad långt bak och långt fram samtidigt. Ofta ser man ju råd här på forumet om att "bara köp några betongsäckar" för att lägga i framkant när folk ska köra virke som är längre än vad som är lämpligt på deras släp.
176 svar · 24,2k läst
·
anders07
anders07: Kan ju instämma i det. En takbox där de bröt av nyckeln i låset så den inte går att öppna från ena sidan längre. Hygglo tycker att boxen fungerar ändå eftersom den går att öppna från andra hållet och hyrestagaren har inte svarat dem. Jag har bilder på när de lämnar tillbaka den och de håller den avbrutna nyckeln, men det räcker inte enligt Hygglo. Räkna inte med att få
8 svar · 5,0k läst
T
tmjreviews: Inför marknadshyror! Då kommer rikare invandrare kunna flytta till attraktiva lägenheter i städerna. Fattigare svenskar tvingas flytta till orten. Fler barn i orten lär sig svenska på riktigt, och fler blir exponerade av det svenska samhället. Det är den svenska vänstern som låter invandrare bo kvar i orten. Dyrt att flytta, och omöjligt att byta lägenhet med fel namn. Det skall kosta
38 svar · 2,0k läst
F
frasen_36: [citat] Vad menade du med det ???
219 svar · 79,1k läst
·
Luddis_1
Luddis_1: Är det verkligen så chockerande att se husbilar på E45 🤔
43 svar · 22,4k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Fick en like på ett inlägg i tråden. ja jävlar. Glömt bort denna tråd i byggahustävlan i präktighet. 😆
512 svar · 51,8k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Tyckte det var dyrt när jag köpte mitt 3090 2020 för 17k 😂 sedan ska man ha vattenblock för 3-5k. Tur det är skattefritt Sedan får man räkna med att datorn brinner också då 5090 är out of spec för 12vhpwr
101 svar · 6,6k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Det visade sig orimligt tidskrävande att moderera den här tråden så att diskussionen kan fortsätta. Den kommer därför att vara stängd permanent. /Moderator
14,2k svar · 717,1k läst
·
M
mvs: [citat] Precis. Svenska banker är låååångt värre än andra banker i övriga EU-länder. De övertolkar EU:s regelverk något enormt. Nordea, SEB osv har helt missförstått hur riskbedömningarna ska göras och tillämpas. Ville för ett par åt sedan göra en överföring till Nordnet Bank från mitt EGET EUR-konto på kontinenten. Jag fick inte göra detta utan var först tvungen att
243 svar · 24,0k läst
·
M
munspelarn: ah, fint tack..!
2 svar · 462 läst
·
H
Hybro: Dalbergså Vänern Camping och Gästhamn. Liten närbutik, typ gammal lanthandel finns också.
0 svar · 3,7k läst
·
MathiasS
MathiasS: [citat] Ok, jag ljög när jag sa att det var en surfdator. Jag gör lite annat också som behöver ha ett windows.....det är inte ofta eller mycket men plötsligt händer det.
122 svar · 13,0k läst
·
K
Kakelugnen566: [citat] Jag tänkte detsamma efter jag hade postat! Koll med lens 😂
4 svar · 608 läst
·
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Fast poängen var inte att man plöjde ned för mkt i kalla kriget (det gjorde man kanske f.ö. inte, man vann ju genom att spendera mer än Sovjet, typ). Utan snarare varför man var beredd att satsa dessa summor på en sådan fara, men inte på en klimat-/miljöfara, oavsett om pengarna går till förebyggande eller riskmitigernade åtgärder då
39 svar · 2,2k läst
·
J
Jeppenedved: Hallå! Ska ner till Bordershop i Tyskland och tänkte prova någon ny flaska vin. Vad har ni för tips? Vilka brukar ni köpa?
0 svar · 468 läst
Z
zwennebanan: https://www.biltema.se/bilvard/billackfarger/lackfargpennor/lackstift-svart-850-9-ml-2000048242
8 svar · 522 läst
·
J
jahallåja: Jag får återkoppla till min skämtleverantör kring detta 😀
456 svar · 80,1k läst
·
Olajo82
Olajo82: [citat] Lite gammal tråd men vi är i liknande sits. Jag jobbar 8 timmar om dagen och frugan 50 procent. Idag var det min tur att vabba och enligt Försäkringskassan kan jag bara vabba 50 procent den tiden frugan jobbar. ( Hon kör 50 jobb/ 50 föräldraledigt)Så då går man miste om en halv arbetsdag ersättning. Jag frågade även om transport tas i beräkningar men icke.
11 svar · 9,1k läst
·
B
Björn He Bergman: [citat] Vad har funkat mindre bra med sammanslagningen av Karolinska sjukhuset (i Solna) med Huddinge sjukhus (numera Karolinska Huddinge)? Att utöka Karolinska universitetssjukhuset med före detta Huddinge sjukhus (sedermera Karolinska Huddinge) borde inte vara något problem, det borde tvärtom vara en fördel att Karolinska finns i två olika orter, alltså Solna/Hagastaden och
24 svar · 3,9k läst
·
S
Stefan1972: Glykolen blir ju lite offtopic men när det gäller vad som reagerar med vad och inte så finns det inga klara definitioner. Skulle tro att det är en mix av många faktorer. Inte bara att det blir så om man mixar det och det. Man bör hålla sig till samma typ av glykol som är i. Häller man i annat så ökar dock risken markant att det blir fel och ev reagerar på nåt vis.
68 svar · 13,6k läst
·
Cancerfonden
Cancerfonden: Hej! Nej, i Sverige finns det inte någon klinik som erbjuder ketogen kost som behandling mot cancer. Det finns i nuläget inte tillräckligt stark evidens som talar för att ketogen kost skulle vara effektiv som behandling vid cancer. Det pågår dock en del forskning inom området och kanske kommer vi att förändra vår syn kring ketogen kost och cancer i framtiden.
1 svar · 317 läst
Cancerfonden
Cancerfonden: Hej och tack för din fråga. Vad bra att du inte googlar utan vänder dig hit istället! Man brukar tala om svalgcancer snarare än halscancer och det innefattar cancersjukdomar som uppstår i halsmandlar, tungan och mellansvalget. Det är en ovanlig cancerform, även om den ökat mycket senaste decennierna. Vad man vet i dag finns det inte några belägg för att svalgcancer är en ärftlig
2 svar · 450 läst
Cancerfonden
Cancerfonden: Det finns många parametrar som avgör om eller när ett läkemedel godkänns ( i Sverige är det Läkemedelsverket som ansvarar för det) och som du skriver, så är nytta/risk-balansen en sådan parameter. Ju större vetenskapligt underlag som finns, och som pekar i positiv riktning, desto större är t.ex. sannolikheten att ett läkemedel godkänns. En ytterligare parameter som har betydelse
3 svar · 792 läst
L
L A Axelsson: Boken Kinastudien skriven av T.Colin Campbell är den mest omfattande näringsstudien någonsin. Boken bygger bla. på att matvanor och sjukdomar har kartlagts hos 880 miljoner invånare. Boken kinastudien tar upp flera av våra välfärdssjukdomar inte bara cancer. Kinastudien knyter ihop forskning i Kina med annan forskning runt om i världen och budskapet är entydigt, växtbaserad kost ger de
6 svar · 640 läst
Cancerfonden
Cancerfonden: Jätteintressanta frågor och funderingar som inte har några enkla svar. Utbildningsnivå vet man spelar stor roll i vilken omfattning människor söker vård, likaså om man är utrikesfödd eller inte. De som löper störst risk att dö i cancer är män med endast grundskoleutbildning. Vårdens agerande och bemötande är också en central del, men också hur styrningen av vården och
9 svar · 789 läst
H
Gabriella Cancerfonden: Hej och tack för din viktiga fråga! Det finns absolut saker man kan göra för att förebygga risken för cancer och det är i första hand kring sånt som är kopplat till livsstilen. Att motionera regelbundet, dricka måttligt med alkohol, äta hälsosamt och hålla vikten har betydelse. Att avstå rökning och sola säkert är ytterligare exempel. Det finns dock inga garantier för att inte
1 svar · 541 läst
galento
galento: Fick en Dumleklubba från Kullagret.se vid senaste beställningen. Brukar köpa dessa på Granngården , annan förpackning än det man kommer ihåg men goda än 👍 https://www.granngarden.se/godis-sockerbageriet-nickelgammaldags-115g [bild]
11 svar · 4,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.