Övrigt Off Topic
[SKPG]Zamora: [citat] Jodå, de är vilda 🙂. Handlade av lokala Gårdsbutiken, Mossebo
Costanza: Har någon av er kommit fram till vad felet är? Min dotters Kisbee vägrar starta, och jag står lite handfallen. Finns någon verkstadshandbok eller liknande tillgänglig? Tänkte börja med att kolla tändstiftet, men jag hittar inte en det… /C
nattugglan11: Jag kan läsa detta till en vald fond : Gulmarkerade längst ned i bild : " *) Övriga avgifter(Förvaltningsavgift 0,40%) är avgifter, som helt eller delvis ingår i årlig avgift och/eller engångsavgifter. " Den översta gulmarkering "Årsavgift" finns en tilläggstext under symbolen "?" : " Årlig avgift (Nedan Bild nr2) Avgifter som tagits ur fonden under året. Kostnader som omfattas i
Magnus E K: [citat] Inget stopp, men har toastolen bortmonterad så kan se ner i stammen och blev därför lite nyfiken. Plus att jag råkar ha en ställning uppe så det är enkelt att springa upp på taket.
Nickesågen: [citat] Ta en rörtong och vrid röret framoch tillbaka samtidigt som ni lyfter. Funkar varje gång.
Gustav9619: [citat] Prova att lyfta upp framaxeln på något lämpligt och rulla framhjulen med handkraft. Då har du ju också möjlighet att se om det är något som tar i.
kisumisu: På tal om telefon och AI. Kom upp i mina nyheter https://marcusoscarsson.se/just-nu-allmanheten-varnas-for-mobiloperator-750-000-kunder-i-sverige/
Spruttas: [citat] Haha. Ja, den gruppen är i en klass för sig. Tror inte att det särskilt ofta blir affär för dem.
Dan_Johansson: [citat] Det var en bok för 9 spänn.. med frakt var det väl 70-80 kr, inte värt att anmäla..
BjörnKraft: [citat] Nu är det ju inte jag… men jag var tvungen… https://www.byggahus.se/forum/threads/naer-grannen-privatiserar-var-vaendzon.552633/post-6267274
A-Man_08: Har samma problem. Har du löst det, jag kan öppna och stänga med både knapp i luckan eller knapp på nyckeln, fast den "bagagelucka öppen. Om jag fattar det rätt så om nummerplåtsbelysningen fungerar så ska det att fungera att låsa upp med knappen som sitter i luckan? Jag tror mitt problem kan vara kabelbrott eller något med microbrytaren.
Pappa1986: Tjo. Vet inte om detta kan intressera men hade varit trevligt med en tråd om fiske. Allt från bottenmete till havsfiske. Gärna fiskehistorier med bilder mm. Idag tog jag en liten men stark gädda på spinnare. Barnen och frugan metade upp massa aborrar 👍 [bild] För några år sedan så fiskade vi utomlands. Höga vågor renderade i att vi låg och spydde hela tiden men kostade trots det
Intet: [citat] Tack för ditt uttömmande svar. Men, kan du vara än mer precis. Alltså, genom att visa var jag skrivit att Irak inte är en skurkstat samt vilka kriterier länder måste uppfylla för att ditt krav på "skurkstat" skall anses vara uppfyllda.
Kane: [citat] Nope. Min Samsung OLED hade samma pris 2023 som nuvarande modell har nu.
Karinmona: Hej! Mitt tak är lagt med Zanda Nored tegelfärgad betongpannor med skrovlig yta. Den tillverkas inte längre. Vilka pannor funkar som ersättare? Mvh, Karin
Lilllen: [citat] Detta känner jag också igen. I övrigt är det bra med konkurrens. Men Lidl är inte riktigt vad det har varit. Tycker det fanns mer riktigt bra udda varor förut. De var också billigare förut. Skiljer inte mycket i priser mot vanliga svenska matkedjorna nu. Handlar därför inte så mycket varken på Lidl eller dem längre.
Bitterhetsakademin: [citat] Kan vara värt att testa, provade med magnesium och det reducerade muskelryckningarna markant, nu bara besvär vid enstaka tillfällen.
Bitterhetsakademin: [citat] Ja så är det och inte bara lågprismärken utan även mellapris som Tretorn spricker särskilt i skaften Min far använde några stövlar av jugoslavisk tillverkning som höll i årtionden. Samma med regnkläder, har en regnrock som är gott och väl sextio år och ser ut som ny men den var tillverkad för armen och gjord för att hålla.
useless: [citat] Det är inte bara Google maps som har problem med det. Grundproblemet är att systemen inte fattar att man kan vända fordonet på vägen om man svängt in på nån liten väg för att sträcka på benen. Istället blir man hänvisad till något ställe en mil och 7 korsningar bort där det går att köra runt och komma tillbaks.
Uffe A: [citat] Recas är väldigt bra och prisvärda Lunchmeny 99 kr överträffar alla andra alternativ Enda negativa är att det är svårt att hitta parkering under lunchtid (söderkulla i Malmö)
Stefan1972: Grejen är ju fortfarande den att det finns så mycket att välja på idag.......i slutändan är allt bara grundläggande mat oavsett hur den är tillagad. Sen får man ju såklart balansera det hela. Rent fett är bra energi men enbart det är ju inget bra.......... Man kommer aldrig ifrån att i valet av allting såklart kan mena och peka på att mormors hemlagade mat är betydligt bättre än
Coolman: Imget fel på Fyndiq. Jag blev tyvärr inte lurad som du tror. Läs, bilda egen uppfattning. Ska du letar efter fel kan jag hitta fel hos Jula och Bauhaus. Sen står det väl längst ner "Vi ansvarar inte för riktigheten i info" 😎
Svanteman: [citat] Den frågan fick jag, Förklara hur påskjutsbromsen fungerar och vad dämpare har för funktion... Inget jag kan minnas stod i boken. Uppvuxen i en bilverkstad så det gick vägen ändå. Men håller med, sjukt konstig sak att fråga om.
Marlen Eskilsson: Jag stänger tråden med hänvisning till regeln: § 5.8 Diskutera politik Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se. Anledningen till det är att politiska diskussioner tenderar att spåra ut och vi blir ovänner med varandra, vilket hindrar diskussionen om vårt kärnämne - hus, bygga och renovera. Därtill ställer politiska diskussioner orimliga krav på moderering. /Moderator
Karrock: Pannkakstårtans långa haranger läses med fördel i ett andetag. Livet med adhd kanske? Det fina med att inte bli störd är att det ibland går att gå i mål med många saker nästan samtidigt... Och sen få äta tårta i solen med ett par präktiga nya hängslebyxor lyssnandes på grammofon.
Satsuki: Behöver tips på stödstrumpor för flygresa…. Jag har ganska små fötter (36) men är normallång. Alltså blir strumpor nästan alltid för korta om de är lagom i foten och för stora om de är lagom långa. Någon som har tips?
Dkvist: [citat] Det är just då man får vara vaksam. Nu finns det ju jord i SATA-data kabeln också men trist att potentialutjämna två annars skilda nätagg.