Hej,

Har nån haft samma problem att montera stänkskärmen på barn cyklar från stoy.

följer instruktionen men skruven når inte hela hela vägen till skärmen så jag kan gänga fast det.

• Cykelram med rosa stänkskärm, monteringsproblem; skruv når ej stänkskärmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Cykelstänkskärm i rosa som försöks monteras, skruven når inte skärmen.
    Skapa konto
  • Rosa cykelram sett ovanifrån med en omonterad stänkskärm och synlig skruv som är för kort för att nå skärmen, mot bakgrund av ett trägolv.
    Skapa konto
  • Närbild av rosa barncykel med monterad stänkskärm som inte når skruven.
    Skapa konto
Det är väl bara att klämma ihop de där två plåtöronen som sticker upp?

Går det inte sätta den utanför den innersta distansbrickan? Eller har den nån mer funktion?

Skärmen ser ut att vara bak och fram.
Flytta distansbrickan till bakom gaffeln innanför örat på skärmen så blir det bättre.

useless useless skrev:
Det är väl bara att klämma ihop de där två plåtöronen som sticker upp?
klämmer jag ihop det så kommer det nog gå sönder

D Daniel 109 skrev:
Skärmen ser ut att vara bak och fram.
Flytta distansbrickan till bakom gaffeln innanför örat på skärmen så blir det bättre.
det är åt rätt hål. även om jag flyttar distansbrickan som du säger så får jag inte skruven tillräckligt ut på andra sidan så jag kan gänga. frågan om jag har fått rätt skräm, kollar på nån video och skärmen på videon ser annorlunda ut med 2 hål där gafflarna sticker upp.
Grönt cykelstyre och gaffel med pågående montering av broms och skärm, text på koreanska visas.
Skapa konto

Hammeo Hammeo skrev:
klämmer jag ihop det så kommer det nog gå sönder
Det är väl plåt? Det tål att böjas några mm.

Här har de böjt det främre fästet.

Främre del av en rosa cykel med ett böjt fäste.
Skapa konto

Den är nog inte så exakt tillverkad. Som andra sagt, går det att lägga främre fästet utanför distansbrickan? Sedan böja båda fästena mot varandra. Liknande plåtvinklar har jag bent rätt friskt.

Verkar tillverkas i Kina. Kolla på Frog vi har varit väldigt nöjda med deras kvalitet.

Hammeo Hammeo skrev:
Hej,

Har nån haft samma problem att montera stänkskärmen på barn cyklar från stoy.

följer instruktionen men skruven når inte hela hela vägen till skärmen så jag kan gänga fast det.
Har du löst problemet? Jag hara samma problem 😅.

Drilon Cena Drilon Cena skrev:
Har du löst problemet? Jag hara samma problem 😅.
Samma här... Försökte sätta ihop möget idag, så irriterad! Redan skickat in reklamation men vore ju enklare att kunna lösa det själv.

B bexington3 skrev:
Samma här... Försökte sätta ihop möget idag, så irriterad! Redan skickat in reklamation men vore ju enklare att kunna lösa det själv.
Jag böjde främre fästet och tog bort en öre på framsidan och det blev bra. Men jag kan inte justera bromsarna så jag ska skicka den till nån cykel verkstad annars helt ok.

Hur har det gått för er andra. Fick precis vår cykel och har samma problem här. Oroväckande när flera har fått problemet då inte känns som de bara skickade med fel stänkskydd

Jag har förklarat lite längre upp om hur gjorde jag sedan fick en cykelverkstad justera lite det åt mig. Efter det fick jag mejl från supporten där jag köpte cyklen, se bifogat.

• Ett mejl från Babyshop Support med instruktioner för att montera ett stänkskydd på en Stoy-cykel.
    Skapa konto
  • Guide för att montera stänkskärm på cykel, släppa muttrar med skiftnyckel, justera skärm mellan framgaffel och ram, sätta i bulten och återställa brickor.
    Skapa konto
  • Gul cykelram justeras med verktyg; två bilder visar skruvande och positionsjustering av skärmar på cykeln.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.