N
nissebrun: [citat] Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv. Kloka ord som man önskar att alla kunde förstå.
246 svar · 30,4k läst
·
T
thomasa88: Nu finns det en uppåtknapp också! (Version 1.2) Känd bugg: Om en tidigare sida måste laddas ("Visa tidigare inlägg") så måste man trycka på uppåtknappen igen. [bild]
3 svar · 456 läst
·
B
Anonymiserad 405730: [citat] Har ägt en 2.0tdi superb 2019 års modell, hade bilen i två år enda felet jag hade var att det läckte in vatten ur bagageluckan när man körde i vått och när man högtryckstvättar bilen. Inga stora mängder men några droppar var det och Skoda fick in bilen av mig på reklamation 3 gånger men lyckades inte göra något åt det så jag bytte bil..
3 svar · 1,2k läst
TorpAnders
TorpAnders: Ca 4x2,5cm svagt magnetisk [bild] [bild]
0 svar · 529 läst
·
T
TypRätt: [citat] Ok, googlade innan jag skrev och det stod bara att skotten kommer tidigt på våren vilket jag tänker att det ändå måste vara redan. Men då återkommer jag om några veckor.
20 svar · 1,5k läst
Janus82
Janus82: Om man grillar en hel fläskfilé eller liknande så ska den ju mest ligga under lock i 30-60 minuter. Då behöver man inte stå ute hela tiden utan kan ta på sig en jacka några få gånger för att kolla till tempen på filén. Så har i alla fall jag gjort ett antal gånger.
5 svar · 1,1k läst
Satsuki
Satsuki: Baserat på arterna gissar jag att det är en tomt som ligger granne med ett naturreservat vid stranden av en sjö eller havet. Någonstans i södra delarna av Sverige, skulle jag gissa tills jag såg tjäder på listan Jag har tidigare fågelskådat så jag kan en del om fåglar och det är en jättebra lista…. Måste vara en fin tomt :)
12 svar · 1,1k läst
T
tscheiman: [citat] Jag känner igen mig – det är något med tanken på sol, frihet och kanske lite mer värde för pengarna som lockar. Om du flyttar utomlands på heltid och skriver ut dig från Sverige så får du inte längre svensk subventionerad vård, men din intjändade pension betalas ändå ut – det är tryggt att veta.Många väljer länder med lägre skatt eller billigare levnadskostnad,
22 svar · 5,5k läst
useless
useless: [citat] Används än idag när man tecknar med blyerts eller kol. https://www.boesner.se/raderkniv-12279
3 svar · 644 läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Diskussionen har spårat ur, jag stänger tråden och hänvisar till reglerna: § 5.8 Diskutera politik Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se. Anledningen till det är att politiska diskussioner tenderar att spåra ut och vi blir ovänner med varandra, vilket hindrar diskussionen om vårt kärnämne - hus, bygga och renovera. Därtill ställer politiska diskussioner orimliga krav
67 svar · 3,6k läst
·
P
polaris78: Nej det är inte ytterkanten av hjul som ska linjerat... dom flesta bilar har smalare spårvidd bak. Det är inget fel. Att sätta spacers fram vilket ju blir samma sak som att välja fälgar med fel ET förstör snabbt bilens väghållning. När hjulets vridpunkt flyttas bort från hjulets mittlinje så får man fram en bil som varje grop eller spår i vägen försöker vrida hjulet och bilen
11 svar · 1,5k läst
·
Majgårdarna
Majgårdarna: Jag frågade Grok. Baserat på bilden ser det ut som att du har en bergart som innehåller ett mineral med en metallisk glans och iriserande färger, vilket är typiskt för vissa sulfidmineral. Den mörka, gråsvarta matrisen och de glänsande, guldiga till regnbågsfärgade partierna pekar starkt mot att detta kan vara en malm som innehåller **bornit** (också kallad påfågelmalm) eller
2 svar · 676 läst
·
A
AndersS: [citat] Använder den både som app och i dator med webbläsare. Har ibland öven nytta av de gamla flygfoton som finns från 1960, 1975 och senaste.
6 svar · 671 läst
C
cazet: hej när jag startar bilen och android auto startar upp så kommer det en "lista" på dom senaste sökningar/resor som jag gjort , jag försöker hitta någon inställning för att slippa det men går bet på det om det överhuvudtaget går att få bort det någon som vet om det går och i så fall hur ? 🤔
0 svar · 4,1k läst
M
mojjen: [citat] Det var faktiskt ett riktigt bra tips. Hur många gånger har man inte stått och balanserat fälgen på navkanten, och försöka rikta in när man missat hålet med några mm, En styroinne på ett övre hål så man kan ”hänga” på fälgen låter som ett bra hjälpmedel. Fanns en uppsjö av varierande typ. Tror den typ utan gängor som vara stoppad in i bulthålet passar mig bäst,
55 svar · 7,2k läst
·
K
Kane: INGEN MÄRKSKYLT PÅ DEN? FOTA DEN I SÅ FALL OCH LÄGG UT DEN HÄR. SQALITALIA VERKAR INTE FINNAS PÅ NÄTET I ALLA FALL.
1 svar · 3,5k läst
blackarrow
blackarrow: [citat] Genereras det SEO poäng för länkar i foruminlägg även om ämnet i diskussionen inte alls matchar länken?
12 svar · 1,6k läst
pacman42
pacman42: [citat] Jag har också erfarenheten att rektorn (Ja, det är en rektor på den skolan) uppenbarligen hellre håller sin personal om ryggen än att de tar tag i uppenbara problem (jag vet dock att det inte är på det viset på alla skolor, men det är enklare så för rektorn). Jag fick mig en utskällning för att jag påpekade ett antal felaktiga beteenden från lärarna, där jag också var
18 svar · 1,3k läst
Intet
Intet: Med tanke på hur många övergivna katter det finns som trängs på djurhem, kan jag starkt rekommendera dig att skaffa en kompis därifrån. Inte bara, får en katt ett riktigt hem. Du gör dessutom verkligen en sammhällsinsats. Som bonus är det betydligt billigare. Min senaste katt köpte jag från ett katthem i halmstad. https://www.djurskyddet.se/kattfotenhalmstad/ Betalade 500, vilket
7 svar · 770 läst
·
P
paralun: [citat] Jo nog är det identifierat om man hade haft ett systematiskt brandskyddsarbete. på arbetsplatsen med kompetent brandskyddsansvarig. "I den nya utgåvan från 2023 av säkerhetsreglerna, SBF 506:1 så förtydligades därför elsvetsmuffar i en kommentar till säkerhetsregel 9." https://www.hetaarbeten.se/sv/faq/metoder/
730 svar · 92,9k läst
·
pacman42
pacman42: [citat] Reseavdraget går på inkomsten, dvs den obeskattade inkomsten. Du betalar statlig skatt på din lön, det gör tydligen inte din fru.
1 svar · 3,7k läst
mikethebik
mikethebik: [citat] Precis min tanke, men jag hade nog lagt den lite mer till höger på den undre halvan för bättre access till generatorn, blir mera pengar då.
289 svar · 22,1k läst
·
plåtrickard
plåtrickard: Undrar om det är Björn som testar ? https://www.facebook.com/share/p/1649bzGrFc/
161 svar · 24,0k läst
·
L
lindsmik: [citat] Katter är bra skylla oförklarliga ting på. 😽
31 svar · 4,0k läst
·
Fairlane
Fairlane: [citat] Välkommen till forumet. Först är det bra att kolla att trädet får tas. Nästa steg är att hitta någon som är intresserad och då underlättar det om du skriver var i landet trädet befinner sig.
23 svar · 34,1k läst
·
Demmpa
Demmpa: Du behöver inte använda "smarta funktionerna". Vi har smart-tv men vi använder inte en enda av de funktionerna i TVn utan till "smarta funktionerna" använder vi extern Appel-TV. Vi tittar ibland på markbunden tv direkt i TVn, vilken kanal som hamnar under vilken kanalplats är valbart.
1 svar · 416 läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Den här tråden har spårat ur helt, stänger den. /Moderator
2,2k svar · 86,9k läst
·
J
Jesper Karlsson3: [citat] SBAB aviserade idag att dom höjer 0,05% på sin rörliga. Inte mycket men sänkningarna verkar vara slut. Riksbanken meddelar sitt beslut om en vecka.
3 svar · 660 läst
N
Niq: För att hacka saker finns det ju trevliga små maskiner som man kan köpa.
3 svar · 548 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.