Angående SJ så jobbade jag med både ombordpersonal och lokförare. Enligt lokförarna var största anledningen till förseningar att det numera är knökfullt med tåg på rälsen, så minsta störning kan påverka massor av tåg.
Ombordpersonalen gjorde precis som dom ville och struntade i rutinerna. Fanns dom som klippte utskriva biljetter med tång istället för att scanna koden. Säger inte att alla var så, men många.

Men värst var klimatet i företaget. Satt dålig stämning i väggarna….

PostNord och NetOnNet.
Beställt varor med expressleverans, max två dagars leveranstid.
Väntat fyra och bägge skyller på varandra och ingen vill ta ansvar.

Har haft uppdrag på PostNord också. Blandning av duktiga människor och elefantkyrkogård…

Jobbade aldrig men själva leveransverksamheten, utan mer med ”kontorsnissarna”. Men privat upplever jag ju som många andra att deras tjänster har en del kvalitetsproblem…..

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Karl webmaster Johansson Karl webmaster Johansson skrev:
Bevisligen lyckas var- och varannan svensk med detta vad beträffar ex LOTTO var- och varannan vecka. genom att bara lämna in en enda rad. 😀
Det finns bara en lottorad för alla hundratusentals spelare att gissa på.
Det finns miljoner BankID med olika koder att gissa på.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
S Skoog77 skrev:
PostNord och NetOnNet.
Beställt varor med expressleverans, max två dagars leveranstid.
Väntat fyra och bägge skyller på varandra och ingen vill ta ansvar.
Vad gäller Postnord så verkar deras problem för det mesta bero på de lokala kontoren medan Schenker har stora problem centralt. Hos oss funkar Postnord utmärkt och kan vi så väljer vi alltid Postnord för då vet vi att paketet kommer fram i tid och ofta till och med snabbare än beräknat med max en dags leveranstid inom Sverige. Tillsammans har jag och mannen nog över 300 paket med Postnord sedan 2018 och inte ens en handfull har strulat eller varit sena och när vi pratar med andra så bekräftas bilden av att det är lokalt som de största problemen med Postnord ligger.
Schenker däremot verkar ha noll koll på var deras paket är och trots samma utlämningsställe så har närmare hälften av våra Schenkerpaket strulat under samma tidsperiod. Det värsta var ett paket som hade status "Lost in transit" tre(!!) gånger mellan Nederländerna och Stockholm och leveransen tog mer än en månad. Spårningen på hemsidan, hos kundtjänst, i appen och ev spårning via inköpsställets hemsida visar helt olika information/platser så att ha ett paket som befinner sig i Göteborg, Örebro och Stockholm med inte ens en timmes mellanrum är inget ovanligt. Även denna bild bekräftas när jag pratar med bekanta om ev problem.

I ditt fall är det lätt att se hos vem problemet ligger. Har du inte fått spårning än så ligger problemet hos NetOnNet. Har spårningen endast loggen "beställning av leverans till dig/digital förhandsinformation" så ligger problemet troligen hos NetOnNet. Har paketet skannats på minst en terminal så ligger problemet hos Postnord

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.